הרמטכ״ל הרצי הלוי נאם היום (שני) בעצרת הצה"לית המרכזית לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. בין היתר, התייחס הלוי למתיחות הביטחונית.

עלייה במספר התקיפות המיוחסות לחיל האוויר בסוריה: זה היעד האסטרטגי מאחוריהן
"יביסו את מערכות ההגנה האווירית": איראן חושפת איום חדש נגד ישראל

"עלינו להתייחס לכל הצהרה של אויבינו, בדיבורים או במעשים; לא לזלזל בהם, ולא להאדיר את עצמנו", אמר הלוי בפתח דבריו, "עלינו להיות מוכנים מתמיד לעימות צבאי רב-זירתי ונרחב, שיכלול תמרון במגע קרוב ובחיכוך גבוה עם האויב, שיהיה כרוך באבדות ובנפגעים, ושבו גם העורף חזית". 

"אויבינו אולי מתפתים לראות יתרון באיום הרב-זירתי עלינו", הוסיף, "מוטב שידעו, כי כאשר ישראל מאוימת היא יודעת לגייס את כל משאביה, להניח את המחלוקות בצד – ולהסתער. כך היה במלחמת יום הכיפורים, כך יהיה היום, אם נידרש לכך".

לאחר מכן אמר הרמטכ"ל: "אי-אפשר שלא לתהות: האם לכידות שכזאת יכולה להתקיים רק בהינתן איום כה גדול? למדינת ישראל צה"ל אחד שמגן עליה מפני אויבים רבים. האחריות של כולנו היא לשמור עליו, כי הוא הבסיס לקיומנו הבטוח כאן, וכי ביטחוננו הוא העומד מעל הכל".

הרמטכ''ל רא''ל הרצי הלוי במפגש עם מפקדים וחיילים (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל רא''ל הרצי הלוי במפגש עם מפקדים וחיילים (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, דבריו של הלוי מגיעים לאחר שראש המוסד דוד (דדי) ברנע אמר אתמול כי קיים חשש שרוסיה תעביר לאיראן נשק שיסכן את קיומה של ישראל: "אנחנו חייבים להבין, שהביטחון המופרז של איראן גובר לאחרונה מחמש הסיבות הבאות איתו גם עזות המצח לבצע פיגועי טרור - ואף באינטנסיביות רבה יותר.‏ ביטחון מופרז כתוצאה מהסיוע לרוסיה במכירת כטב"מים. אנחנו יודעים שהייתה להם כוונה למכור גם טילים קצרי טווח וארוכי טווח- עסקה שסוכלה. יש לי הרגשה שעסקאות נוספות יסוכלו בקרוב. (החשש שלנו שהרוסים יענו לדרישות איראן ויספקו אמל"ח וחומרי גלם שיסכנו את ישראל)". ‏