ישראל תחת מתקפה: דובר צה"ל אישר הערב(שבת) לראשונה כי ישנם שבויים בידי החמאס. "יש חטופים ושבויי מלחמה שחמאס לקח. יש גם הרוגים בקרב חיילי צה״ל. אין לנו עדיין מספר מדויק - אנחנו במלחמה", אמר.

ישראל במלחמה: 100 נרצחו, חמאס חטף אזרחים ומחזיק בבני ערובה ביישובי העוטף
מסתמן: למרות הסימנים המקדימים - מערכת הביטחון הופתעה ממתקפת חמאס

"אנחנו נמצאים במצב מלחמה משעה שש וחצי בבוקר. חדירה של עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים, רובם באזור הגדר והמעברים והיה מוקד אחד בים.  בכל הישובים יש כוחות, ישנם 22 מוקדים של ירי וקרבות באזורים שונים. שני מוקדים מרכזיים אופקים ובארי בהם יש אירוע עם בני ערבה ובהם גם כוחות מיוחדים ומתנהל שם לחימה. יש קרבות קשים, מפקדים ולוחמים מול המחבלים. נעדכן כל יישוב כשנסיים בו את הלחימה. אוגדת עזה ופיקוד הדרום מנהלים לחימה בסיוע חיל האוויר. נסיים את הלחימה ביישובי העוטף בשעות הקרובות, יגויסו מאות אלפים", הוסיף.

עוד אמר כי "יש לחימה באוגדת עזה, אבל אנחנו בשליטה על המתרחש שם. יש תקיפות של חיל האוויר במספר מוקדים בעזה וכולל קרב שתוקף באוזר הגדר באזור הפרצות. יש מאות הרוגים בעזה ובהם מחבלים רבים באזור הגדר. שעות קשות לפנינו".

על ההיערכות הביטחונית והמתיחות בצפון הוסיף דובר צה"ל ואמר כי "גיוס מילואים רחב החל. אוגדות שיורדות לעזה. בפיקוד הצפון יש מוכנות גבוהה מוכנות לכל אירוע מי שיתקוף אותנו בזירה הצפונית ישלם מחיר גבוה מאוד. צה"ל תוקף כל מטרות חמאס וגא"פ ברצועה בכל מקום ובמרחבים שהיהו בהם. אנחנו נעשה תחקיר נוקב בסוף, אבל יש כאן פתיחה של מלחמה ואנחנו קודם כל עסוקים בלהחזיר לעצמנו את השליטה לטפל באזור העוטף. אנחנו במלחמה. זה לא מבצע ולכן לוקח זמן לגבש תמונה מבצעית ולכן לא ניתן מספרים לא מאומתים יש הרוגים ושבויי מלחמה ולא נשחק לידי האויב אבל זה מצב מלחמה וזה מצב אחר".