משה אור, שאחיו אבינתן ובת זוגו נועה ארגמני תועדו בסרטון החטיפה של חמאס, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, וסיפר על הרגעים הקשים שהשניים חוו, עוד בטרם החטיפה. "בערך בשעה 9:30-10:00, כשהאירוע התחיל הם יצרו קשר עם חבר טוב, שלחו מיקומים, תמונות ובקשות לעזרה. במשך שעות הם התרוצצו אבל לא הצליחו להשיג עזרה". 

הלב נשבר: צה"ל הותיר לפרסום את שמותיהם של 26 חללים
ישראל מתעוררת לבוקר שחור: מעל 300 נרצחים, לראשונה: ירי בגבול הצפון
"התחזו לכוחות צה״ל וקראו לי לצאת החוצה": סיפורי הזוועות נחשפים

הוא סיפר על העדויות הקשות שהספיקו להעביר: "שלחו הודעות על חבורות של מחבלים שמבצעות לינץ' באנשים, הם היו מבועתים. שלחו תמונות שלהם מבועתים, אלה התמונות האחרונות שלהם. באיזשהו שלב ניתק הקשר איתם, והפעם הבאה שאנו רואים זה בערצי הטלגרם של נועה על אופנוע ואבינתן מובל על ידי עשרות מחבלים לתוך רצועת עזה. 

"מאז אין לנו קשר איתם. גם אני וגם המשפחה של נועה, אין צל של ספק. חיפשתי באופן אקטיבי של הסרטון כי שמעתי שמועות, רציתי להיות בטוח שמדובר באח שלי ואין ספק שזה הוא. ביעצנו איכונים שלצערי אישרו את הטרגדיה", הוסיף. 

אור העביר ביקורת קשה על אופן ההתנהלות של מערכת הביטחון מאז אתמול בשעות הבוקר: "בתחושה שלנו, ככל שזה נוגע לאירוע של המסיבה, מערכות הביטחון עדיין לא התעוררו. מאז האירוע ועד עכשיו, אף גורם רשמי לא יצר איתי ועם המשפחה של נועה קשר, זה נראה כאילו אנחנו מנהלים את הכל לבד. האזרחים אוספים שמות, תמונות והולכים למערכת הביטחון. אנחנו שולחים מיקומים לבור בקריה, תחושה שאנשים ישנים".

הוא קרא לפעול במהירות להחזרת החטופים הישראלים: "מדובר על עשרות רבות של חטופים. במסיבה היו בין 1,500 ל-2000 מבלים, ראינו עשרות רבות של אנשים שמובלים לעזה. אפשר לעשות את זה. עשרות של אנשים שמובילים אותם בשדות, זה משאיר שובל של ריאיות. מי שינסה ימצא את כל ההוכחות שצריך. האירוע לא נגמר, אפשר למזער את הנזקים שלו. כמה שיפעלו יותר מהר, אפשר להחזיר את החטופים. התחושה היא של מערכת רדומה. אני לא בא להאשים אלא לדרבן. צריך להבין שבתוך כלל הטרגדיה העצומה בדרום, התת אירוע של מסיבת רעים הוא מגה אירוע". 

"קיבלנו הודעה בבוקר מאבא של נועה שהיא בסדר, לתקופה קצרה נרגענו עד שראיתי את הסרטון המטריד הזה, אין ספק שזאת היא ואבינתן. מאז ניסינו לעשות מה שאנחנו יכולים ביכולות שלנו, אבל גם זה מוגבל", סיפרה שלומית מרציאנו, חברתה של נועה ארגמני. 

עוד הוסיף: "נועה חזקה, היא עברה דברים קשים, אני בטוחה שהיא תהיה חזקה ואנחנו צריכים שהיא תהיה חזקה ושכולם יהיו חזקים, אף אדם לא אמור לעבור דבר כזה. אני לא רוצה לדמיין מה היא עוברת. אני מתחננת שהיא תהיה חזקה, אני אוהבת אותה, כולנו פה מאחוריה בבקשה שהיא תישאר כמה שיותר חזקה, אנחנו מנסים לעשות מה שאפשר וכמה שיותר מהר. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm