שחור בעיניים: קצת יותר מיממה לאחר שפרצו מחבלים של חמאס את הגדר בגבול הרצועה ופתחו במתקפת טרור רצחנית שגבתה את חייהם של מעל 350 בני אדם, שיתפה תצפיתנית של צה"ל בעוטף עזה שתיצפתה על הגדר ברגעים הדרמטיים והקשים.

היום השני למלחמה: מעל 400 נרצחים, נמשכים חילופי הירי בעוטף
"אמא, אבא נרצח": הבעל נורה למוות דקות לאחר ששוחח עם אשתו

כפי שדווח ב"מאקו", היא העלתה פוסט לרשת החברתית, שם סיפרה על שהתרחש: "קמתי למשמרת 04:00 בבוקר, משמרת שהתבררה כסיוט. לא חשבתי בחיים שאראה דבר כזה בתצפית, עשיתי כמיטב יכולתי".

"הם הפתיעו אותנו ולא היינו מוכנים לזה, חצי מכוח האדם היה בבית ברגילה של סוכות ובשבת, לא היה שום מידע מודיעיני לגבי זה", הוסיפה.

מחבלים פלסטינים שחדרו לישראל (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
מחבלים פלסטינים שחדרו לישראל (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

"טיפלתי בפצועים תוך כדי שמחבלים מסתובבים בבסיס שלי, בבית השני שלי, ורוצחים לי חברים", המשיכה התצפיתנית. "שנתיים התכוננתי לרגע הזה, אבל שום דבר לא מכין אותך לרגע האמת. רעש מטורף, דם בכל מקום. 16 שעות נעולות בחמ"ל קטן עם הרבה תקווה ותפילות. כולנו נלחמנו הכי טוב שאפשר".

תצפיתנית נוספת התייחסה לביקורת שהופנתה כלפי צה"ל והאשימה אותו במחדל. "הבנות שיושבות שם מונעות ומסכלות חדירות ואירועים שלא שמעתם עליהם, הפעם זה לא היה בידיים שלהן. הן עשו כל מה שהן יכולות", כתבה.

עוד הוסיפה, כי "גם לתצפיתנית הטובה והמוכשרת ביותר אין איך לנהל אירוע אחרי שצולפים לה במצלמה, או שהיא מכריזה בקשר ואין תשובה. ילדות בנות 18 טיפלו בחברים הפצועים שלהן, התחבאו במשך יותר משמונה שעות מפני מחבלים שהסתובבו בבסיס שלהן ורצחו את החברים הכי טובים שלהן מהגדודים. האירוע הזה לא קם ונפל על המצלמות בגדר, במיוחד על מצלמות לא עובדות אחרי שירו בהן עם RPG".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]