דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן הבוקר כי "צה"ל השלים תקיפה בעזה במרכזה יעדים של כוח הנוחבה של חמאס, כוח העילית של הזרוע הצבאית של חמאס, שהוביל את המתקפה בשבת בבוקר. חלק מהמידע המודיעיני על היעדים שלהם, השגנו מחקירה של מחבלים שנתפסו חיים ביישובי העוטף". במהלך דבריו, הודה הגרי כי היו סימנים לתחילת מבצע צבאי של חמאס, אך לא ציפו לסדר גודל כפי שקורה כעת.

היום השישי למלחמה: שקט מתוח בדרום; צה"ל תקף מטרות רבות ברצועת עזה
אסור להיכשל פעמיים: על הצבא להתאים את עצמו למצב החדש | טל לב רם

"אנחנו אוספים סרטונים מהרשת, סרטונים מזעזעים של המחבלים. יש לנו את היכולת לזהות את המחבלים- ואנחנו נגיע אל כולם. למשל, מחבל בשם מוסטפה שאהין שתיעד דברים מזעזעים והעלה לרשת- חוסל", ציין דובר צה"ל. כמו כן, הוסיף: "חיסלנו גם בכיר בכוח הימי של חמאס בביתו, הוא התכוון לממש פיגועים. התקיפות בעזה נרחבות ולוקח לחמאס זמן להבין את ממדי ההרס. חמאס, כריבון, נמצא באנדרלמוסיה שלמה ויכולת השליטה שלו בארגון".

הרמטכ"ל: "כל מקום שיש מנהיג חמאס - צה"ל תוקף חזק" (צילום :דובר צה"ל)

"אנחנו ממשיכים בסריקות בשטח, יש התקלויות נקודתיות עם מחבלים, ועד שהשטח לא יזוכה לגמרי - מבקשים מהציבור לא להגיע לאזור. ביממה האחרונה היו ארבע היתקלויות עם מחבלים, וחיסלנו חמישה מהם. יש לנו זיק שזיהה מחבל על רכב פתוח שהתקרב לגדר וחיסלנו אותו. אנחנו ממשיכים לעבוד על המכשול, כל מי שמתקרב לגדר יהרג", קרא, ואמר כי הצבא ממוקד לקראת השלבים הנוספים במלחמה ונערך אליהם. 

באשר לאירועים בצפון, ציין כי "תחקרנו את האירוע על ההתראות שהופעלו בצפון והיה חשש של חדירה של כלי טייס לצפון, חיל האוויר ופיקוד העורף דיווחו בגלל שזיהו דברים וחיבור בין דיווח לחשד בזיהוי שהוליד הבנה שגויה שיש איום גדול שלא היה. בהתחלה היתה התראה שהתקלה בחיל האוויר של עד 15 ק"מ ואחר כך זה הפך לאירוע רחב יותר בכל הארץ בגלל החלטה של מפקדים - טעות אנוש. זה לא אירוע סייבר ולא תקלה טכנית".

חיילי צה''ל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
חיילי צה''ל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

חללים וחטופים

"הלילה הודענו ל-31 משפחות שאבדו את יקיריהם. עד כה, 220 חללים לצה"ל. אלו חיילים שנלחמו בחירוף נפש. עדכנו 81 משפחות חטופים, אנחנו מבינים את המתח והציפיה של המשפחות, אבל חייבים להיות בטוחים בזיהוי שלנו אם זה נעדר או חטוף. אנחנו מנסים לעשות את זה מה ככל הניתן, מבלי להתפשר על הודאות", ציין.

באשר לסרטון אל-ג'זירה שטען כי לא חטפו אישה ושני ילדים בגבול הרצועה: "זה מהלך תקשורתי של חמאס שרוצה להקטין את הנזק שנגרם לתדמית שלו שהוא כמו דאע"ש. אנחנו חושפים את חמאס, זה לא ארגון טרור לעניים, הוא גרוע מדאע"ש. הוא לקח את הריבונות בעזה ואנחנו נחשוף אותו. האויב מנצל את הרשתות החברתיות". 

עוד תהה: "למה לא להפסיק שיתוף פעולה עם אל ג'זירה? אנחנו צריכים להשפיע שם, החובה שלנו לעלות ברשתות הערביות ולהזיז את דעת הקבל העולם הערבי. אנחנו נעשה את זה". 

בהמשך, התייחס דובר צה"ל להתראות לפני המלחמה. "בשעות שלפני המתקפה לא הייתה בידנו מידע על עוצמת המתקפה, המהלך הזה לא היה באופן הזה, אנחנו נתחקר את עצמנו. אנחנו ניתן תשובות לציבור אחרי שנסיים את המלחמה". 

לדבריו, יש כ-1000 גופות של מחבלים, רובם נמצאו מצוידים עם ציוד תקני מלא, ויש עוד שנחשפים בשטח תוך כדי פעילות. אנחנו ממשיכים לאסוף גופות של מחבלים. להערכתנו היו בין 1000 ל-2000 מחבלים".