מבצע חרבות ברזל: יו"ר המל"ל לשעבר, אלוף במיל' עוזי דיין, התייחס היום (ראשון) ללחימה הקשה בדרום בריאיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ואמר: "אנחנו צריכים עכשיו להיכנס לעזה, אני חושב שזאת הזירה העיקרית או הראשונה. יש אשראי בינלאומי, אפשר לעשות זאת - צריך לנצל את התמיכה הבינלאומית. צריכים לחסל את חמאס, גם אם זה ייקח זמן".

הרוג ופצועים מפגיעה ישירה בצפון; הירי לדרום התחדש לאחר שעות | היום התשיעי למלחמה
גיבור: כך הציל קצין מגולני את חייהם של תינוקות מכפר עזה

דיין התייחס גם להחלטה לפנות יישובים בקווי העימות, ואמר: "אני הייתי נוהג אחרת. לא הייתי מפנה את כולם אלא רק את הנשים והילדים והייתי מאפשר לגברים להישאר. אני לא מדבר על היישובים שהוחרבו בדרום, אלא לדוגמה היישובים בצפון. אני חושב שגרעין צריך להישאר במידה רבה כמו שהיה במלחמת השחרור. כמובן שזה צריך להיעשות עם מיגון ונשק".

על נאומו של ראש המל"ל צחי הנגבי אמש שלקח אחריות על טעויות המוסד שהוא עומד בראשו, אמר דיין: "ההצהרה הייתה מכובדת ונכונה. יש אנשים שאומרים שהם טעו ולוקחים אחריות וזה בסדר גמור, וזה שלא מחליפים אותם תוך כדי מלחמה זה דבר נבון מאוד".

לסיום, הדגיש: "ניצחון בעזה יכול להרתיע את חיזבאללה ואת תושבי לבנון", עוד הוסיף: "אחד ההישגים שהייתי רוצה מבחינה מדינית, זה שנפיק מהמלחמה הזאת מימוש ריבונות בבקעת הירדן".