דובר צה"ל עדכן היום (שני) כי הפעילות העוינת של חיזבאללה בגבול הצפון לא תשפיע על ההתנהלות בדרום. אם חיזבאללה יבחן אותנו ויעשה טעות קשה, הוא ימצא תגובה קטלנית.

בתוך כך, חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועת עזה מטרות חמאס וארגוני טרור נוספים, כשבמקביל צה״ל ממשיך להיערך לכניסה הקרקעית. בחזית הצפונית יום שקט יחסית, במערכת הביטחון מעריכים כי בעת הכניסה הקרקעית לרצועת עזה, תתחדש האש גם בגזרה הצפונית ומזהירים את חיזבאללה. איראן כך סבורים בישראל, עומדת מאחורי ההנחיה לחיזבאללה להטריד באש את ישראל בגבול הלבנון בעוצמות הולכות וגוברות, על מנת להשפיע על קבלת ההחלטות בנוגע להיקף המערכה בחזית הדרומית.

כמו כן, רשות החירום הלאומית וצה״ל הודיעו על הפעלת תוכנית לפינוי תושבי הצפון מהיישובים הסמוכים לגבול לבנון עד למרחק של 2 ק״מ. שמות הישובים: רג״ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דובב, מעיין ברוך, ברעם , מנרה, יפתח, מלכיה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל עראמשה, שלומי, שתולה, נטועה, יערה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

במערכת הביטחון אומרים כי פינוי היישובים נועד לנקיטת אמצעי זהירות, יקשה על חיזבאללה לפגיעה במטרות בישראל ובמימוש תוכניות מבצעיות שהן חלק מתוכנית המלחמה שלו והפינוי מאפשר לצה״ל גמישות פעולה צבאית גבוהה יותר במידת הצורך.

חרבות ברזל: תקיפות צה"ל בעזה (צילום :דובר צה"ל)

במקביל, בגזרת עוטף עזה כוחות גדולים מאוד של צה״ל ממשיכים במאמץ ההגנה, אבל גם כחלק ממוכנות לתחילת המבצע הקרקעי. דובר צה״ל תת אלוף דניאל הגרי אמר בשיח עם הכתבים הצבאיים, כי לצה״ל יש זמן ההחלטה לצאת למבצע תהיה רק לאחר שתושלמנה כל ההכנות: ״אנחנו מוכנים לשלבים הבאים ונממש אותם בתנאים הטובים ביותר בשבילנו כך שזה יקדם אותנו במטרת המלחמה מול חמאס וזאת לאחר שנראה כי הכול מוכן כמו שצריך.

בכל הנוגע לפינוי צפון רצועת עזה מהקו של נחל עזה ודרומה, בצה״ל מעריכים כי עד השלב הזה כבר נעו כ-500 אלף תושבים. בצה״ל אומרים כי חמאס ממשיך לפעול על מנת לעצור את האזרחים מלנוע דרומה באיומים, החרמת מפתחות של כלי רעב וצעדים נוספים. במערכת הביטחון מעריכים כעת את מספר החטופים והנעדרים ברצועת עזה על 199 בני אדם וכי נעשה מאמץ מודיעיני להבין את מיקומם.

במהלך היום עד לשעה שתיים דיווחו בצה״ל על השמדת עשרות ממפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של מרגמות. במהלך התקיפות הופצצה המפקדה של עלי קאצ׳י מפקד הנח׳בה הבכיר שחוסל לפני מספר ימים מהאוויר.