החמאס פרסם הערב (שני) אות חיים ראשון מאחת החטופות בעזה, מייה שם, שנחטפה ככל הנראה מאזור שדרות לאחר שהייתה במסיבה ברעים. 

היום העשירי ללחימה: בכיר נוסף בחמאס חוסל; פגיעה ישירה בבית בשדרות | עדכונים שוטפים
צה"ל לתושבי אחת השכונות הגדולות בעזה: "למען ביטחונם - צאו לדרום הרצועה"

בתחילת הסרטון נראית שם כשהיא במהלכו של טיפול רפואי ולאחר מכן היא צולמה בפנייה ישירה למצלמה בה טענה כי "נפצעתי קשה מאוד ביד, לקחו אותי לעזה וניתחו אותי במשך שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי ונותנים לי תרופות - הכל בסדר. אני מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר, להורים שלי, לאחים שלי. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר". 

מדובר צה"ל נמסר כי "למשפחתה של מייה שם נמסרה ההודעה בדבר חטיפתה בשבוע האחרון על ידי נציגי צה״ל. בשעה זו נציגי צה״ל עומדים בקשר עם המשפחה. צה״ל פועל בכלל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשבתם של החטופים. בסרטון חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי על רציחתם וחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים".

אימה של מייה הגיבה לראשונה לסרטון בחדשות 13 וקראה: "הילדה שלי בחיים".

גלית, דודה של מייה, שוחחה עם "מעריב" ואמרה: ״אנחנו בחמ״ל משפחתי מיום שבת. היום התקשרו אליי בצרחות ואמרו לי שרואים את מייה בסרטון בטלגרם. ראיתי אותה, וחשבתי שאני חולמת. ראיתי את הילדה סוף סוף אחרי כל התקופה הזו. היא נראית פצועה ומבוהלת - אבל לפחות היא חיה". 

"זה צעד מאוד משמעותי, ואנחנו רוצים את הילדה שלנו בבית. אנחנו דורשים ממדינות העולם החופשי שידאגו שתחזור אלינו. היא הייתה עם חבר מאוד טוב שלה - אליה טולדנו, ולא שמענו עוד כלום עליו. אנחנו רוצים לדעת שהוא בסדר.  מייה זו הראשונה שיש ממנה אות חיים, היא רק הלכה למסיבה, ואין לה מה לעשות שם באמצע מלחמה. אנחנו רוצים שכל המשפחות והילדים יחזרו הביתה מעזה בריאים ושלמים - וכמה שיותר מהר". 

עוד אמרה: "אנחנו קוראים לכל מי שעוסק במלאכה להחזיר אותם כמה שיותר מהר. האמנו תמיד שהיא חיה ועכשיו אנחנו רק רוצים לחבק אותה בבית, ורוצים אותה שתחזור אלינו בריאה ושלמה".

אסף בן דוד, דוד של מייה מוסיף: ״מרגש לראות שהיא בסדר, דאגנו מזה שהיא פצועה ביד, ושמחנו לראות שהיא בטוב. זה סימן לכל המשפחות שאסור לאבד תקווה. אנחנו ישנים אולי שעתיים בלחץ - ועובדים בכל הכוח עם הקונסוליה הצרפתית, מתראיינים חדשות בכל העולם ועושים רעש ברשתות. כל אחד לקח את זה על עצמו באופן אישי להילחם בשביל שמייה תחזור״.

״מייה היא כמו הבת שלי, והיא תחזור בריאה ושלמה. אנחנו נעשה הכול כדי שתחזור. היא בסך הכול יצאה לבלות אחרי הרבה זמן שלא - ודווקא שם זה קרה לה. לא תארתי לעצמי שהמסיבה בעוטף - אם הייתי יודע לא הייתי רוצה שתלך. אני דואג לה כל החיים - ומחכה לה. מקווה שההורים והמשפחות הנוספות יקבלו מסרים חיוביים ושנחזור לשגרה נורמלית במהרה״, אמר.