"חרבות הברזל"- היום ה-11כלי תקשורת פלסטינים טענו אמש (שלישי) כי 500 בני אדם נהרגו כתוצאה מתקיפה בבית החולים 'אל-מעמדאני' במרכז העיר עזה. עדי ראייה פלסטינים סיפרו כי "בית החולים שהכיל אזרחים עזתיים עקורים, הפך לשלולית דם". עם זאת, ישנם דיווחים סותרים לגבי מספר ההרוגים. בכיר חמאס בחו"ל, חאלד משעל, קרא לכל המוסלמים בעולם "להפגין מול שגרירויות ישראל".

הצהרת דו"צ בנוגע להפצצת בית החולים בעזה (צילום :דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר הלילה: "מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה״ל לא תקף את בית החולים בעזה. בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור גא״פ. ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה". 

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר הצהרה בטרם עלייתו ל"איירפורס 1" בדרכו לישראל, ואמר: "מזועזע מעומק לבי מהפיצוץ בבית החולים בעזה, ואובדן החיים הנורא שבה בעקבותיו. הנחיתי את המועצה לביטחון לאומי לחקור את נסיבות האירוע, כדי שנבין מה בדיוק קרה שם".

הפצצת בית החולים בעזה, מתוך מכ''ם השיגורים של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
הפצצת בית החולים בעזה, מתוך מכ''ם השיגורים של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז על שלושה ימי אבל וביטל את פגישתו המתוכננת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. באיחוד האירופי גינו את הפיצוץ בבית החולים: "מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי". במקביל, עמאן גינתה את ישראל וישנם דיווחים כי מפגינים מנסים לחדור לשגרירת ישראל בבירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל.  מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו".

השידור באל-ג'זירה שמוכיח: הפיצוץ בבית החולים נגרם כתוצאה משיגור כושל של רקטה