הפלסטינים טענו אמש (שלישי) כי מאות בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בבית החולים אל-מעמדאני שבמרכז עזה. בתוך כך, למרות הודעת דובר צה"ל כי מדובר בשיגור כושר של הג'יהאד האסלאמי, בעולם הערבי החלו הפגנות ענק נגד ישראל, כשגם ביהודה ושומרון פרצו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון. במקביל, רוסיה ואיחוד האמירויות קראו לכנס ישיבת חירום במועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון על הפיצוץ בבית החולים.

בכיר חמאס בחו"ל חאלד משעל קרא להפגנות תמיכה בפלסטינים מול שגרירויות ישראל ברחבי העולם. במקביל, מאות מפגינים ירדנים הפגינו מול שגרירות ישראל בעמאן, כשעל פי תיעודים המגיעים מהמקום, ההמונים ניסו להסתער עליה, תוך שהם מתעמתים עם כוחות הביטחון במקום. כמו כן, הפגנות נרשמו גם בתוניסיה, אנקרה וביהודה ושומרון.

השידור באל-ג'זירה שמוכיח: הפיצוץ בבית החולים נגרם משיגור כושל של רקטה

תיעודים מעמאן:

בעולם הערבי לא חיכו להודעת דובר צה"ל וגינו מיד את ישראל. משרד החוץ של מצרים האשים את ישראל ב"הפצצה מכוונת" על בית החולים בעזה. בהודעה הרשמית שיצאה מקהיר, נכתב: "אנו מגנים את ההפצצה הישראלית על בית החולים, שהביאה למותם של חפים מפשע ופצועים פלסטינים בעזה".

גם משרד החוץ בעמאן גינה את ישראל והטיל עליה את האחריות על הפיצוץ שאירע בבית החולים. מעמאן נמסר בהצהרה הרשמית כי "הפגיעה בבית החולים אינה עולה בקנה אחד עם ערכי המוסר ועם כללי המשפט הבינלאומי באמנת ג'נבה המתייחסת לכללי המלחמה. אנו מביעים את תנחומינו למשפחות הנפגעים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים". 

גם ערב הסעודית הצטרפה לרשימת הגינויים נגד ישראל: "הממלכה מגנה בחריפות את הפשע הנתעב שביצעה ישראל כשהיא הפציצה את בית החולים בעזה שהוביל למותם של מאות אזרחים, בהם ילדים. מדובר בהפרה בוטה של כללי המשפט ההומניטרי ומבטא את הוקעת הכיבוש הישראלי שלא מפסיק את התקפותיו המתמשכות כנגד אזרחים, למרות פניות בינלאומיות רבות. הממלכה גם מדגישה את ההכרח לפתוח מסדרונות בטוחים באופן מיידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל.  מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו".