אלוף במיל' יצחק בריק התראיין היום (חמישי) ברשת 13 למגישה נגה ניר נאמן, ובמהלך דבריו טען כי על בכירים במערכת הביטחונית, דוגמת אלוף פיקוד דרום וראש אמ"ן, להתפטר באופן מיידי, ולא לחכות לסיום המלחמה. 

"חמור יותר מיום כיפור, המודיעין קרס": תרחישי האימה של אלוף בריק | מיוחד ל"מעריב"
״ההנהגה יהירה, הרמטכלים נרדמו בשמירה״ | מיוחד - האלוף בריק בראיון נרחב
 
"יש כאלו שצריכים עכשיו להתפטר, אנחנו לפני מערכה קשה מאד", אמר. "אלוף פיקוד דרום שהיה בעצם ליבת הבעיה משום שהיו התראות בלילה והוא חשב שזה התרגילים - אדם כזה שמונחת על גבו טונות של משקל, שנמצא במצב קשה נפשי, שמוביל אולי חמישה-שישה חודשי לחימה קשה מנשוא, צריך להיות מאד צלול וחד ולא להתעסק בשום מחשבה על מה אמור לקרות אחרי". כשהתבקש להתייחס לשם השני, ציין את ראש אמ"ן. 

בסיום דבריו אמר: "במלחמת יום הכיפורים החליטו שגורדיש (מפקד פיקוד הדרום דאז), תוך כדי לחימה, צריך לקבל מעליו אדם והביאו את חיים בר לב. יש מצבים שהעם נלחם על קיומו. ברגע שלאנשים יש מועקה קשה, איך אדם עם מועקה כזו יכול לתפקד בצורה טובה? קודם עולה ביטחון המדינה ואני אומר לכם שיש מספיק אנשים מצוינים שיכולים להיכנס עכשיו לתוך התפקידים האלה ולבצע אותם מצוין, אך לא מתוך עמדה של מכה נורא קשה בנפש אלא מתוך בהירות, ולהוביל לניצחון. עשינו זאת בעבר. לשניים הלאה יש את החלק הגדול ביותר במה שקרה".