יהודית ונטלי רענן, אם ובתה, הן החטופות ששוחררו אמש משבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. הממונה על החטופים והנעדרים עדכן כי צה"ל וכוחות הביטחון קיבלו אותן לידיהם בגבול הרצועה. שתי החטופות הועברו למתקן ביטחוני לתדרוך, כשמי שמלווה אותן הוא רונן צור, איש יחסי הציבור שעומד בקשר הדוק עם המשפחה.

ארדואן קרא לישראל להפסיק לתקוף בעזה: "מתגרה במדינות האזור"
הסירו את המסך: ברגע אחד - ישראל למדה את השיעור הכואב ביותר | מאיר עוזיאל

בן משפחה שיתף בפייסבוק על היום בו הן נחטפו לרצועה: "החופשה המשפחתית שלהן בארץ הפכה לסיוט שאפילו בחלומות הכי גרועים לא יכולנו לדמיין!  נטלי, בת 17 בלבד, ואמה יהודית רענן, התארחו אצל המשפחה בדרום בזמן המתקפה הרצחנית על קיבוץ נחל עוז. בהודעת הטקסט האחרונה מהן, הן כתבו שהן שומעות יריות מחוץ לדירת האירוח שלהן. אנחנו יודעים היום שדקות אחר כך הועברו באיומים על ידי המחבלים לדירה של משפחה אחרת בקיבוץ, שם חוליה של חמאס ריכזה עוד משפחות, רצחה באכזריות חלק מהנוכחים ואחרים, ובהם נטלי ויהודית,  נחטפו לעזה".

הנשיא ג'ו ביידן פרסם הצהרה בטוויטר, והתייחס לשחרורן של השתיים: "דיברתי עם שתי החטופות ששוחררו לאחר שהוחזקו כבנות ערובה על ידי חמאס. הודעתי להן שהממשלה שלהן תתמוך בהן באופן מלא כשהן יתאוששו ויחלימו. ג'יל ואני ממשיך לחזק את את כל המשפחות האמריקאיות שיקיריהן עדיין בשבי". 
ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר כי "מטה המשפחות מברך על שחרורן של החטופות משבי חמאס. המשך החזקת בני הערובה הוא פשע מלחמה. מאות משפחות מצפות לסיוע של מנהיגי מדינות ערב אחרי שמעשי חמאס זעזעו את העולם כולו. חמאס ביצע פשעי מלחמה. למנהיגים רבים במדינות ערב יש השפעה עצומה על מנהיגיו ועליהם לפעול לשחרר במיידי את כל החטופים והנעדרים המוחזקים בעזה. אנו קוראים למנהיגי העולם והקהילה הבינלאומית להפעיל את מלוא כוחם בכדי לפעול לשחרורם של כלל החטופים והנעדרים".
כאמור, בהודעה שפרסם חמאס נכתב: "בתיווך קטאר שחררו גדודי עז א-דין אל-קסאם שתי אזרחיות אמריקאיות (אם ובתה) מטעמים הומניטריים, וכדי להוכיח לעם האמריקאי ולעולם כי טענות ביידן וממשלו הפשיסטי שקריות וחסרות בסיס". ברשת CNN דווח כי הסיבה לשחרור של השתיים היא בריאותה הלקויה של האם. 
התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]