שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר (שבת) הערכת מצב מבצעית באוגדה 91, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים, ושלח מסר לחיזבאללה: "הארגון החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר, עלינו להיערך בדריכות לכל אפשרות - צפויים בפנינו אתגרים גדולים יותר.  החובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם לכל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין-ברירה. נפעל בכל מקום שנידרש וננצח במלחמה״.

גלנט: "לפני שבועיים בדיוק נפתחה עלינו מלחמה על ידי החמאס בדרום. המלחמה הזאת נועדה לרצוח, לחטוף, לאנוס ולפגוע בילדים, בניצולי שואה, ובנשים. אבל יותר מזה, היא הוסרטה, צולמה ונשלחה על מנת להרתיע את מדינת ישראל מארגון החמאס. אנחנו נהפוך את המשוואה הזאת ב-180 מעלות, היום בו החלה המתקפה ייזכר כיום שבו החלה השמדה סופית ומוחלטת של ארגון החמאס. 

יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

״אני רוצה להביע הערכה גדולה לחיילים, לחיילות ולמפקדים שהגיעו בשריקת פתיחה, מי שחייב ומי שלא, והמשמעות של זה היא פריסה מאוד רחבה, הגנה בכל נקודה בשטח, פעולה של אנשי מילואים בכל מקום, זה נעשה בצורה מאוד מרשימה וגם התהליך שבו אנחנו פועלים ביוזמת האוגדה. אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים ואתם צריכים לקחת את הדבר הזה בחשבון, להיות מוכנים כקפיץ דרוך לכל מצב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל,גאים בכם ובעיקר סומכים עליכם״.