חיילי צה"ל מצאו על גופה של מחבל חמאס שהשתתף במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר קבצי מחשב עם הוראות לייצור של נשק כימי מאולתר על בסיס ציאניד - כך דיווח אתר Axios בכתבה מאת כתב "וואלה" ברק רביד ושמבוססת על מברק מסווג של משרד החוץ הישראלי.

באיראן זועמים על החמאס? "הרסו את התוכנית האיראנית; הם בחרו לתקוף בגלל המסיבה"
"קבינט המלחמה" התכנס; דיווח: בכיר בזרוע הצבאית של חמאס חוסל | עדכונים שוטפים

על אף שלא ברור מהקובץ האם חמאס התכוון ברצינות או האם היתה לו תכנית מבצעית לשימוש בנשק כימי מאולתר, קיומו של הקובץ עשוי להעיד שהארגון התעניין בידע לייצור מתקן כזה. ביום חמישי האחרון המחלקה למניעת הפצת נשק בלתי קונבנציונלי באגף האסטרטגי במשרד החוץ שלחה לכמה עשרות שגרירויות ישראל ברחבי העולם מברק מסווג תחת הכותרת "כוונת חמאס לשימוש בחומרי לחימה כימיים".

לפי המברק חיילי צה"ל מצאו על גופה מחבל חמאס שהשתתף במתקפת הטרור התקן USB ועליו קבצים שכללו הוראות להכנת "מתקן לפיזור ציאניד". במברק נכתב כי בדיקה של המודיעין הישראלי הראתה כי מקור המסמך הוא מדריך של ארגון אל-קאעידה משנת 2003 שנמצא באינטרנט.

"ממצא זה מצביע על כוונת חמאס להשתמש בחומרי לחימה כימיים כחלק ממערך פעולות הטרור שלו נגד אוכלוסיה אזרחית", נכתב במברק. משרד החוץ הנחה את השגרירויות להעביר את הקובץ עם תרגום לאנגלית בערוצים דיפלומטיים לממשלות זרות אבל לא לפרסם את הדברים בפומבי.

בהנחיה של משרד החוץ לשגרירויות נאמר כי יש להדגיש בפני הממשלות הזרות כי חמאס מתכנן התקפות בהן יעשה שימוש בנשק להשמדה המונית כפי שדאע"ש תכנן לעשות. במשרד החוץ ובחמאס סירבו לבקשת וואלה! להתייחס לדברים.