מסתורין אופף את שיגורם ויירוטם ביום חמישי על ידי הצי האמריקאי בים האדום של טילים וכטב"מים של המורדים החות'ים בתימן, שותפיה של איראן, שכוונו, לפי ארה"ב, לעבר ישראל.

משרד החוץ: צה"ל איתר על גופת מחבל בעוטף הוראות לייצור נשק כימי
לקראת כניסה קרקעית לעזה: "האויב מכין לנו המון דברים, אבל אנחנו גם"

מקורות באזור אמרו ל"מעריב" כי ההודעה על שיגורם של הכטב"מים נמסרה עוד ביום חמישי על ידי קצין בכיר במשמר הגבול הסעודי, שהאשים את ישראל בכך ש"הורתה לחות'ים לשגר אותם". לפי המקורות, סעודיה וירדן נתנו את הסכמתן למעבר הכטב"מים. עוד לפי המקורות: טווח הכטב"מים מתוצרת מקומית שבידי החות'ים הוא 800 ק"מ, ועקרונית לא היו יכולים לפגוע בישראל.

עם זאת, המקורות ציינו כי למשמרות המהפכה האיראניים ולחיזבאללה נציגים בעיר הישנה של צנעא שבשליטת החות'ים. ולוחמים חות'ים נמצאים, לדבריהם, בדרום לבנון. לאחרונה נמסר על מגעים להסכמה בין החות'ים לסעודיה ביזמת ארה"ב, במסגרת ההסכם בין ארה"ב לסעודיה שהדיונים עליו הוקפאו בגלל העימות בין חמאס וישראל.

תקיפת צה"ל בעזה (צילום :דובר צה"ל)

לפי המידע ממקורות אמריקאיים, משחתת אמריקאית שהגיעה ב־18 באוקטובר לים האדום דרך תעלת סואץ, הפילה באמצעות טילי סאם 2 בים האדום ארבעה טילי שיוט ו־15 כטב"מים. זאת, שלאחר שתחילה נמסר על שיגור כטב"מים בלבד. לדברי מקור יודע דבר ל־CNN, המטח שוגר מחופי תימן במשך פרק זמן של תשע שעות. הטילים והכטב"מים נעו צפונה לאורך הים האדום, ומסלולם "לא הותיר ספק גדול" שהיעד שלהם הוא ישראל.

שיגור משמעותי של מערך טילים וכטב"מים לעבר ישראל הוא אחד מהאיתותים המדאיגים לאפשרות של הרחבת המלחמה והסלמתה. דובר הפנטגון הגנרל פאט ריידר אמר כי הטילים והכטב"מים נורו בידי החות'ים הנתמכים בידי איראן, וכוונו "בפוטנציאל" לעבר מטרות בישראל. יש לציין כי יירוט טילים של החות'ים בידי כוחות אמריקאיים הוא נדיר ביותר.