מלחמת חרבות ברזל: ראש המל"ל לשעבר, אלוף במיל' גיורא איילנד, התייחס הבוקר (ראשון) לסוגיית השבויים והחטופים הישראלים בעזה. בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM אמר: "זו מטרה שגם אם אתה מגדיר אותה, הסיכוי לממש אותה במלואה לא גבוה".

צה"ל חיסל חוליית מחבלים שתכננה פיגוע, ישובים נוספים בצפון יפונו
צה"ל יתחשב בסכנות? "כניסת כוחות לעזה תהווה תמריץ להרג החטופים" 
הקבינט מבהיר: "לא נעכב את הכניסה לטובת המאמצים לשחרור החטופים"

"גם אם אומרים היום לחמאס 'אני מוכן לשחרר את כל המחבלים בבתי הכלא של ישראל, כולל הרוצחים הכי מתועבים תמורת כל החטופים, אין לך עסקה'. האופוריה של סינוואר כזו גבוהה, מבחינתו המטרה היא למוטט את מדינת ישראל, ולכן גם ההישג של שחרור כל האסירים לא מספיק", המשיך. "נגיד שעסקה כזו מתרחשת, חמאס לא טיפש, הוא לא ישחרר את החטופים בבת אחת, הוא ימשוך את זה על פני חמש שנים". 

בהמשך השיחה התייחס לתגובת הקהילה הבינלאומית לתקיפות ישראל בעזה. "אנחנו רואים חזית מאוד אחידה אנטי ישראלית, מי שעוד פנטז על שלום כלל ערבי, לא רק שזה לא יקרה - אנחנו כבר מבודדים הרבה יותר", אמר. "אם אנחנו מדברים על הזירה הבינלאומית, הקרב הוא לא על מדינות ערב, זה קרב אבוד. אנחנו בקרב קשה עם יתר מדינות העולם". 

גיורא איילנד (צילום: אבשלום ששוני)
גיורא איילנד (צילום: אבשלום ששוני)

"העולם אומר לנו 'היה לכם אסון הומניטרי נורא, אבל את המתים אי אפשר להחזיר. אין לנו אפשרות ללחוץ על החמאס, אבל בעזה יש עוד אסון הומניטרי'. אין שום גורם בעולם, כולל לא ארצות הברית, שתומך במטרת המלחמה של ישראל - חיסול חמאס", הבהיר איילנד. 

לסיכום אמר: "יתר העולם, כולל ידידותינו, אומר שיש לנו זכות להגן על עצמנו אבל אף אחד לא תומך במטרה ההתקפית הישראלית. נגיד שהגענו למה שאנחנו רוצים, אף אחד בעולם לא מוכן לטבול את קצה האצבע שלו בעזה ולומר שהוא ייקח את האחריות למה שקורה בעזה. 

"ונגיד שהצלחנו עם הכל בעזה והרתענו את חיזבאללה, עכשיו יהיה לנו אתגר איך מחזירים את תושבי הצפון לגור שם כשחיזבאללה 200 מטר עם היישוב. אנחנו בסוג של מלחמת עצמאות שתימשך המון זמן, בינתיים קשה לראות את האור בקצה המנהרה".