"חרבות ברזל": עשרות מבני הציבור החרדי הגיעו הבוקר (שני) ללשכת הגיוס בתל השומר על מנת להתגייס לצבא ולקחת חלק במאמץ הלאומי במלחמה ברצועת עזה. מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, התקבלו פניות רבות מבני הציבור החרדי, ולצורך כך צה"ל גיבש מסלולי שירות ייעודים אל מול המשימות הנדרשות. החל מפתיחת ההרשמה, התקבלו בצבא מעל ל-2000 פניות לגיוס. המתגייסים ישובצו למשימות ייעודיות כמו פרמדיקים, חובשים, נהגי משא כבד, אריזות מזון וסיוע בימ"חים.

בצה"ל מזהים כמובן את מה שמתרחש בחלקים בחברה החרדית, כשיש פוטנציאל גדול גם בעתיד, אך בשלב זה בצבא מסתכלים בעיקר על הצרכים המיידיים בעקבות המלחמה המתמשכת. היום כאמור, החל גיוסם של בני הציבור החרדי, והוא יימשך בתקופה הקרובה, כשהם צפויים לעבור טירונות קצרה בהתאם לתפקידים, ככל הניתן למקצועות שיש בידם מהאזרחות, כמו נהגי אמבולנסים וחובשים, בהסתמך על עבודתם או התנדבותם במהלך המלחמה.

בנוסף, גורם צבאי אמר כי במלחמה יש צרכים נוספים שבהם יש פערי כוח ואינם מחייבים הכשרה מיוחדת, לכן ניתן לגייס את החרדים גם למשימות אלו. כמו למשל במרכזי הלוגיסטיקה והימ"חים של צה"ל, בהם עומס העבודה האו אדיר בזמן ימי מלחמה.