ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין היום (רביעי) ב-103FM, והמשיך לתקוף את זה הנוכחי בנימין נתניהו, על רקע המעורבות האמריקאית הגוברת באזור. "לפי דעתי, האמריקאים, כבר ביום הראשון, התרשמו בצדק שראש הממשלה שלנו לא כשיר", טען. 

ציר הרשע: נסראללה נועד עם בכירי חמאס והגא"פ והתייחס לראשונה ללחימה
מנטל לנכס להסברה? עדות ליפשיץ כבשה את עיתוני העולם

"לכן הם מיהרו מיד קודם כל לתת ביטוי לתמיכה שלהם ולעמידה שלהם לצידנו כדי למנוע פרשנויות מוטעות מצד כל מיני גורמים נוספים שהיו עלולות לזעזע את היציבות כאן, והם עשו דבר אדיר", ציין והוסיף: ""מצד שני, זו הייתה מלכודת דבש. מצד אחד, הנשיא באמת אוהב את ישראל ומה שהוא אמר זה ביטוי אמיתי, אותנטי, של האיש, של מי שהוא, של מה שהוא, של אמונותיו ומחויבותו למדינת ישראל. מצד שני, אחרי שאתה נותן את כל הביטויים האלה ועומדים למנות אותך כמעט לנשיא ההסתדרות הציונית העולמית לנצח, זה נותן לך עמדה שבה קשה מאוד להגיד לך לא.".

הוא הרחיב בנוגע ללחץ הבינלאומי בהקשר של המלחמה: "היה ברור מהרגע הראשון שאם ישראל עלולה להסתבך מעבר למה שהוא סביר ומאוזן, ארה"ב נמצאת כאן כדי לסייע, מול האיראנים, מול כל מיני גורמים נוספים. אבל היה ברור לחלוטין שהנושא ההומניטרי והלחץ של הקהילייה הבינלאומית וההפגנות ברחובות הערים בכל מיני מקומות בעולם וכו', בסופו של דבר ישפיעו גם על מידת הגמישות שהאמריקנים יאפשרו לנו. לפני שבועיים, אמרתי למי שאמרתי 'יש לנו הרבה פחות ימים מהזמן הקצר שאתם חושבים שיש לנו', וזה מה שקורה עכשיו. זה לא שהוא לא אוהד אותנו". 

הוא תקף: "אני שומע שהם אומרים 'ייהרס ויושמד וייעלם מתחת לפני הארץ', חבר'ה תרגיעו קצת. אל תצרו ציפיות מוגזמות, קיצוניות, שאולי אין אפילו זמן, שלא לומר שהמחיר שכרוך בהם כרגע, לא בהכרח מאפשר להגיע אליהם. אני חושש שחלק מאלה שיוצרים את הציפיות המופרזות האלה, עושים את זה לא במקרה".

"יש מי שיוצר ציפיות מופרזות כדי שיוכל להגיד לאחר מכן, 'אתם רואים? אני רציתי, הצבא לא היה מסוגל'. אז קודם כל, אני משוכנע שהצבא מסוגל להכות בחמאס מכה נוראית ואני מאמין ויש לי אמון מלא בהרצי הלוי, שלפי דעתי הוא אחד מאנשי הצבא היוצאים מן הכלל שהיו לנו בכל קנה מידה, גם היסטורית", הוסיף. 

למה התכוונת כשאמרת שיש לנו יכולות לגרום לחמאס הלם ונזק?
"יש לנו יכולות מאוד מסיביות, אנחנו יודעים להגיע למקומות שלא מצפים לנו, אנחנו יודעים להגיע לאנשים, גם כאלה שלא גרים בעזה. אנחנו מוגבלים מבחינת הגעה לאנשים, רק אם הם נמצאים בעזה? אנחנו נמצא אותם בכל מקום על פני כדור הארץ. נמצא אותם ונסכל אותם". 

איך אתה מסביר את זה שמתוך הליכוד לא יצאו עדיין 5-4 אנשים שיגידו 'עד כאן'? 
"זה הליכוד שבנימין נתניהו בנה כדי שהוא יהיה מסוגל בדיוק במצבים האלה להתנהג כפי שהם מתנהגים".