פקד בתי כלא ביטחוניים לשעבר תת גונדר בדימוס יעקב עמנואל שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm על האסירים הביטחוניים בישראל והאם השתנתה התנהלותם והתנהלות המדינה ושירות בתי הסוהר.

ייצור אמצעים צבאיים ושירותי כביסה: תרומת האסירים הפליליים למערכה
"ה-7 לאוקטובר - גאווה שלא תישכח": שני כתבי אישום הוגשו נגד תושבי הצפון שהסיתו לטרור

על מעצרם של יותר מ-1,500 אסירים ביטחוניים והחשש מהתמלאות בתי הכלא השיב: "אני יכול רק לשער שיבנו בתי מאסר ארעיים בנגב או מקומות שאפשר לשים אותם".

עוד התייחס לתנאים של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא ובבתי המאסר: "לצערנו קרה האירוע הטרגי ויחד עם זאת צריך להבין שמהדבר הזה צריכות לצמוח כמה תובנות ולעשות כמה פעולות, בין היתר זאת הזדמנות פז לישר קווים מול המנוולים האלה שהגיעו למצב שבבתי הכלא הם עשו כמעט ככל העולה על רוחם, החל מבריחות וסרסור סוהרות. במתח אחרי מתח הם לקחו לעצמם פריבילגיות וטובות הנאה וכל מיני דברים".

"היום זו ההזדמנות ליישר קו", הוסיף. "הם פוחדים כרגע, הם מבינים שהאירוע הזה הביא אותנו לקצה גבול הסבלנות ואם הם יתחילו לעשות בלגנים אז זו ההזדמנות לפרוע איתם חשבון ולכן הם יושבים בשקט כרגע כי הם גם מקווים שחילופי החטופים יביאו לשחרורם לכן הם לא רוצים מהומות. הם כרגע שומרים על שקט כי הם יודעים שאם הם יעשו התפרעויות ישללו מהם עוד ועוד דברים וגם לא יחליפו אותם בחילופי שבויים".

"הם יודעים שעלולים לנקוט איתם בצעדים קשים מאוד ביחידות בשב"ס או יחידות בטחוניות שיכולות להשתלט עליהם. כמובן שביניהם הם יושבים ומתכננים ומדברים אבל זאת ההזדמנות לשלול מהם את כל הפריבילגיות, מביקורי משפחות וכספים שמועברים אליהם, ביקורי עורכי דין, וטלוויזיה והפיתות שצחקו על בן גביר וכל הדברים שהם קיבלו שלא היה צריך לסבול אותם. במשך הזמן נכנעו להם מכל מיני סיבות. בשביל לשמור על שקט אמרו 'תוותרו ותתנו'".

על הטענה שמדינת ישראל שידרה חולשה ורפיסות הגיב: "כן, רפיסות מול אלה שעשו פשעים ושהרגו ורצחו ובכלא קיבלו הכל, לימודים ואוכל ומשכורת למשפחה שלהם. בארה"ב נותנים להם את כל הדברים האלה? לא נשמע דבר כזה. חייבים להיות ביד קשה. הרפיסות הזאת הביאה אותם למצב שיכלו לבקש עוד ועוד ועוד ובסוף אנחנו מייללים למה מקבלים את הדברים האלה בבתי כלא. עם כל הטרגדיה שהייתה זאת ההזמנות לא לתת להם יותר. כמו שרוצים לחסל את התשתית של החמאס, התשתית האידיאולוגית של החמאס זה בכלא". 

עוד הסביר על הקושי בחיסול החמאס מעצם היותו אידאולוגיה: "גם דאע"ש אותו דבר. המלחמה הזאת בין הציונות ובין התנועה הערבית, אבל לפחות לדכא. לדכא חלק מההתפרעויות שלהם, חלק מהרציחות, חלק מהפעולות שהם עושים. לפי ההצהרות רוצים להכחיד את החמאס מהתחלה ועד הסוף, גם הכוח הצבאי המדיני. יש עוד הרבה פעולות לעשות. צריך להגיד להם שכל שערה שתיפול מראשו של חטוף יפלו ארבעה אסירים ביטחוניים ולא לפחד. החוק אומר שאתה יכול להוציא להורג כאלה שעשו פשעים (פשעי מלחמה). מי ששורף תינוקות, מי שהורג אמא לפני הילדים שלה, לא מגיע להם לחיות - לדבר איתם בערבית".

"מישהו צריך להתפכח. לאן הגענו שמביאים להארכת מעצר את האסירים האלה? איך הארכת מעצר, מי מביא אותם להארכת מעצר - עורך דין שבא לטעון בשבילם. אלה ששורפים תינוקות מקבלים עורך דין. באיזו מדינה זה היה קורה? בארצות ערב? באפריקה? די עם הצביעות הזאת. דינם אחד - להרוג אותם! ושאף אחד לא יתייפייף ויגידו אנחנו מדינה דמוקרטית. אתם רוצים להיות מדינה דמוקרטית ולמות או שרוצים להיות מדינה לא דמוקרטית ולחיות? צריך להחליט".