ישראל נכנסה היום (חמישי) ליום ה-20 ללחימה בעזה, כאשר חיל האוויר הישראלי ממשיך בתקיפות ברחבי הרצועה, ובנוסף כוחות צה"ל ביצעו פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בצפון עזה. רא"ל במיל' דן חלוץ, הרמטכ"ל בתקופת מלחמת לבנון השנייה, שוחח הבוקר (חמישי) עם אילנה דיין בגלי צה"ל על נושא החטופים שנלקחו לשבי חמאס ב"שבת השחורה" של ה-7 באוקטובר, והביע תמיכה ברעיון להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפקידו ולמנות במקומו אדם אחר שימשיך לנהל את המלחמה.

"תחושת מסוגלות": כמה משמעותית הפשיטה בצפון הרצועה להמשך המלחמה?
מיקי זוהר: "הקרע הביא עלינו את האסון; הפוליטיקה הישראלית דגלה בשיסוי"

בפתח השיחה שאלה דיין האם ישוחררו מחבלים בתמורה לחטופים. "זה שווה את המחיר. תמורת גלעד שליט שוחררו 1,027 מחבלים, על 220 חטופים צריך לשחרר 200 אלף על פי המכפלה הזו. אני מציע לשקול את הדבר הזה ברצינות. נעביר אותם לשם ונקטול אותם אחר כך", השיב חלוץ.

בהמשך הזהיר מפני כניסה קרקעית לעזה בטרם שוחררו החטופים: "משמעותו של מבצע קרקעי עכשיו, כשהחטופים שם, היא שחמאס יכול לנצל את זה ללוחמה פסיכולוגית וחס וחלילה להביא לכך שחלקם לא יחזרו. העובדה שהכוחות ערוכים ומוכנים לא מחייבת להשתמש בהם מיד".

דן חלוץ נואם בהפגנה נגד הממשלה בקפלן באפריל השנה (צילום: אבשלום ששוני)
דן חלוץ נואם בהפגנה נגד הממשלה בקפלן באפריל השנה (צילום: אבשלום ששוני)

לסיום התייחס הרמטכ"ל לשעבר לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, שאמר כי "כולם יצטרכו לתת תשובות על המחדל, גם אני", ואמר: "בעת מלחמה אפשר לדרוש דין וחשבון מהעומד בראשנו, מהאיש שהוביל אותנו במשך שנים לתהום שלתוכה נפלנו".

בנימין נתניהו בסיור בעוטף עזה. באדיבות עלה לשרת /לע"מ (צילום :עלה לשרת /לע"מ)

"גם אתה לא התפטרת במהלך מלחמת לבנון. רק אחריה", אמרה לו דיין. בתגובה אמר חלוץ: "את צ'מברליין החליפו באמצע המלחמה. אני סומך רק על בכירי צה"ל".