הפגישה של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'לה, מעוררת חששות רבים בלבנון, שנמצאת בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים. 

העיתון הטורקי הציג את נתניהו כאדם צמא דם - "התקיפה בעזה? כמו בהירושימה"

מעל 5,600 אזרחים לבנונים על עצומה חדשה תחת הכותרת "לבנון נגד מלחמה" בתוך כיממה. בעצומה נכתב כי "אנחנו אזרחי לבנון ומחוצה לה מאמינים בתוקף שאין לגרור את לבנון למלחמה המתמשכת בעזה. אנחנו מסרבים שהריבונות שלנו תיחטף בזמן שהמדינה שלנו משמשת שדה קרב למלחמות של פרוקסי. אנחנו קוראים לממשלת לבנון לעמוד באחריותה להגן על האינטרס הלאומי של המדינה ולהגן על לבנון, במיוחד בתקופה שבה היכולות החברתיות והכלכליות שלנו נשחקו. אנחנו מסרבים בתוקף להיגרר למעגל נוסף של הרס ושפיכות דמים, העלול לגרום נזק בלתי הפיך לכל הלבנונים".

שר החינוך בממשלה הזמנית של לבנון, עבאס אלחלבי, אישר בשיחה עם אל ערביה כי לבנון מעוניינת לדבוק בהחלטה הבינלאומית 1701. "ללבנון אין אינטרס להסתבך בעימותים הצבאיים המתמשכים. עלינו כממשלה לעשות כל מאמץ כדי להגן על ארצנו. ראש הממשלה מנהל מגעים אזוריים ובינלאומיים רבים כדי להגן על המדינה ולמנוע מהמצב בדרום לבנון לגלוש לעימות גלוי", אמר אלחלבי. 

השר חשף בנוסף מגעים שהוא מנהל עם חיזבאללה במטרה "להדוף סכנות". הוא הדגיש את "הצורך של הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את הפרובוקציות שלה בדרום לבנון".  

עלי אלאמין, העורך הראשי של אתר החדשות הלבנוני "אל ג'נוביה" הידוע בהתנגדותו לחיזבאללה, אמר בשיחה עם "אל ערביה" כי "הפגישה הזו יצרה את הרושם שהברית בין הצדדים עדיין קיימת ושלא קיימת בעיה. במקביל, היא רמזה שנסראללה מפקח על הפעולות השוטפות, עוקב אחרי המתרחש ומתקשר עם מפקדי השטח". 

לדברי עלאמין, "הפעולות שמבצע חיזבאללה בדרום לבנון אינן מכוונות לגרור את ישראל לעימות גלוי. הפעולות הללו מוגבלות כדי להפחית את עוצמת הביקורת נגדו".