האלוף יצחק בריק נפגש בשבוע האחרון עם נתניהו בפעם השנייה, פגישה שנערכה כשעה שם הבהיר לו את אסטרטגיית הניצחון. גולת הכותרת מדבריו שנאמרו בגלי ישראל לאלדד יניב היא שהחיפזון הוא מהשטן, בזמן הזה נאמן את החיילים ונתיש את האויב בעזה במצור. עוד הוסיף בריק כי חייבים ללכת לעסקה לגבי החטופים: "לשחרר את כל האסירים שייכנסו יחד איתם למנהרות ונרדוף אתכם עד סוף חייכם, שחרור המחבלים בקייטנה בכלא, זה לא חולשה זאת חוכמה, אחרי זה גם ככה נצטרך לשלם אותו מחיר". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתחילת דבריו טען בריק כי אם היינו נכנסים מוקדם לעזה היה קורה אסון: "הם הכינו את כך הצירים בחגורות נפץ, מוקשים וחגורות נפץ, דבר שהיה מביא לנו אבדות קשות בנפש". לדבריו, אם צה"ל נכנס לרצועה הוא צריך גם להישאר שם. "התכלית של הכניסה זה לנטרל את עיר המנהרות. זו עיר שאנחנו מעריכים בכ-20 אלף טרוריסטים. התכלית שלנו זה לפגוע במחבלים. זה דבר שייקח הרבה זמן, והשחיקה הייתה פוגעת בנו. למעשה לא היינו פוגעים כמעט בכלום".

בריק חושף את המלצתו לנתניהו - מדוע אני מתעקש לא להיכנס לעזה

מבחינתו של בריק, האויב רוצה לסיים את הסבב בתמונת ניצחון: "מה חמאס אומר בעצם שאנחנו נתנו מכה חזקה, אבל לא איבדנו את כולם ובעצם מראים תמונת ניצחון. הבעיה היותר חמורה היא שחמאס לא נותן לאזרחים לברוח דרומה. אנחנו מעריכים שיש עכשיו הרבה עזתים שחזרו בגלל איומים, אם יהרגו אזרחים יהפכו אותנו לרשעים".

בריק טוען שיש עוד בעיה והיא המלחמה הרב זירתית: "ברגע שהאזרחים ייפגעו יש סיכוי גדול מאוד גדול, להידרדר למלחמה אזורית, זה יכול להיגמר שעשרות טרוריסטים בשטחים יעברו צד ויצאו לרחובות והבעיה הכי מרכזית שהם ירוצו לישובים שלנו בתוך יהודה ושומרון. צריך זמן, צריך התארגנות".

צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

עוד נקודה עליה הצביע היא המצב בקרב ערביי ישראל. "ברגע שהם ירגישו שהמדינה שלנו נכנסת להיסטריה, גם הם יכולים להיכנס לתוך ישובים יהודים במרכז, לא לעוטף עזה. לישובים יהודים. לזה מציע בריק פתרון אחר: מי שלא גויס בצו שמונה , צריך לגייס אותו עכשיו, לא מחר עכשיו למשמר הלאומי כי המשטרה לא תספיק".

בריק סבור שישראל צריכה לחכות שלושה חודשים כדי להיות מוכנים לפני הכניסה לעזה. לדבריו, הוא מאמין שרה"מ נתניהו קלט את המסר. "ביבי היה קשוב", אמר, "התרשמתי שהוא שקול וענייני. אמרתי לו שהיות וחמאס והג'יהאד לא נפגעו. מה שצריך לעשות זה לבודד אותם ע"י מצור אינטנסיבי. שלא יגיע דלק למנהרות. הם לא יוכלו לחיות שם. להמשיך עם זה. המטוסים ימשיכו לזרוק פצצות על פצצות ברחוב עם פצצות עומק. הם מתחילים להיות חנוקים ממקום למקום. תוך שלושה חודשים הם יהיו חייבים לצאת החוצה".

"בשלושה חודשים אנחנו מרווחים כפול - חונקים אותם במנהרות ומכינים את הצבא. לא צריך להיות חכם כל כך אחרי המכה שחטפנו. צריך לתת לחיילים להתאמן, להשלים ציוד, לעשות להם הדרכה על טכנולוגיות חדשות. בנוסף אתה מוצא חמאס חלש יותר ועורף חזק יותר. המערכה הזאת תהיה ארוכה, ייקח שנים לחסל את כל המחבלים".