היום ה-22 למלחמה: במהלך הלילה (שישי-שבת) הוגבר מערך התקיפות ברצועת עזה על ידי חיל האוויר, שתקף כ-150 מטרות תת קרקע ותשתיות טרור באופן משמעותי מאוד, זאת על פי דובר צה"ל. במהלך התקיפה חוסלו מחבלים של ארגון הטרור חמאס והושמדו מנהרות לחימה, מרחבי לחימה תת-קרקעיים ותשתיות טרור תת-קרקעיות נוספות.

"האצבע על ההדק": איראן מאיימת לאור הרחבת התקיפות הקרקעיות בעזה

הפלסטינים מדווחים על התקיפות כעל הנרחבות ביותר מאז תחילת הלחימה. בנוסף למתקפות מהאוויר, כוחות יבשה הרחיבו את הפעילות הקרקעית ובתקשורת הערבית דווח על הרוגים בצד העזתי בחילופי אש עם טנקים שנכנסו לרצועה. זוהי הרחבת פעולה משמעותית אומנם של כוחות היבשה, אבל במושגים צבאיים עדיין מדובר בשלב מוקדם ומוגבל בהיקפיו.

במסגרת הכניסה הקרקעית המוגבלת, נפצעו וחוסלו עשרות מחבלים. על פי דיווחים מהשטח, לא היו הרבה התקלויות פנים מול פנים. כאמור מדובר כרגע במהלך שהוא אומנם הרחבת הפעילות הקרקעית, כאשר לעומת הפשיטות האחרונות כוחות צה"ל נותרו הפעם בתוך הרצועה, לצד זאת יש להדגיש שעדיין מדובר במהלך מוגבל שיכול להתפתח לכיוונים שונים.

מתבצע ניסיון לנהל את המשך המלחמה בשלב נוסף, במקביל לניסיון להגיע להתקדמות במשא ומתן לשחרור חטופים. בצה"ל אומרים כי עד עכשיו חמאס לא שם הצעה על השולחן ומדובר במניפולציות והרחבת הפעילות הקרקעית עשויה לשרת את המאמץ הזה.

ברשת ה-'X' דווח על "הפצצות אלימות במיוחד ומתמשכות" במשך שעות ברצועה.

על פי הדיווחים של הפלסטינים הלחימה בלילה התמקדה בצפון הרצועה באזור התוחמת הצפונית (פאתי אל עטטרה), בית חאנון, בית לאיה והיו דיווחיים גם על בוריג'. החשמל והאינטרנט נותקו וברצועה שרר חושך מוחלט. על פי עדויות, צה"ל השתמש בפצצת זרחן. 

"אנו מפעילים אש שטרם נראתה כמותה ברצועת עזה. מהאוויר, מהקרקע או מתת-הקרקע, צה"ל יחסל כל מחבל בכיר או זוטר וכל תשתית טרור של חמאס", מסר מפקד מרכז האש בפיקוד הדרום אל"מ י'. 

רמ"א (ראש להק מבצעי אוויר), תא"ל גלעד קינן: "במטס התקיפה הלילה כמאה מטוסי קרב הטילו מאות חימושים והשמידו מאות מטרות של ארגון הטרור חמאס. חיל האוויר ערוך להמשך התפתחות המערכה, ופועל יחד עם כלל הגופים בצה״ל כאשר היעד ברור - להשמיד כל דבר שנגעה בו יד חמאס".

תקיפות צה"ל ברצועה נמשכות גם בשעות אלה ונשמעים הדי פיצוצים רבים, "צפון עזה התעוררו ברגעים אלה, וההתנגדות עדיין מתמודדת עם חדירת כוחות הצבא במשך 12 שעות רצופות", מסרה רשת דיווח ערבית ברשת ה'X'.