"חרבות ברזל": המלחמה ברצועת עזה נגד ארגון הטרור חמאס נכנסה ליומה ה-23, כשעד כה הצליח צה"ל לחסר כמה וכמה בכירים בזרוע הצבאית והמדינית של הארגון. לצד חיסולם של ראשי מערך ומפקדי מחנות, הצליח הצבא לחסל גם מפקדי שטח זוטרים כמו מפקדי גדודים, ופעילים אחרים שלקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר.

בין המחוסלים עד כה, ניתן למצוא את עצאם אבו רכבה, ראש המערך האווירי של חמאס, איימן נופל, מפקד מחנות המרכז של חמאס וראש המודיעין הצבאי של הארגון לשעבר, שאדי בארוד, סגן ראש המודיעין הצבאי של חמאס וג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של ארגון הטרור. כמו כן, במהלך המלחמה חוסלו גם ראתב אבו צהיבאן, מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בחמאס, זכריא אבו מעמר, חבר הלשכה המדינית ומקורב ליחייא סינוואר, וכן את ג'מילה אלשנטי, חברת הלשכה המדינית של הארגון.

המחוסלים בשורות חמאס עד כה במהלך המלחמה (צילום: דובר צה''ל)
המחוסלים בשורות חמאס עד כה במהלך המלחמה (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, צה"ל, בשיתוף פעולה עם השב"כ, הצליח לחסל את טארק מערוף, מפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי של גדוד דארג' תפאח, צלח שעבאן, בכיר בזרוע הצבאית במחנות המרכז, מוחמד צביח, בכיר אשר שימש כמהנדס וראש ירידה במטה הייצור של הארגון, יונס משתהא, ממפקדי פלוגות הנוח'בה ההתפקית, מדחת מבאשר, מפקד גדוד מערב חאן יונס, עפיף עליאן, ממפקדי פלוגות הנוח'בה ההתקפית וטלאל אלהנדי, בכיר בתנועת החמאס ובזרוע הצבאית במרכז הרצועה. בצה"ל הצלחו לחסל בכירים נוספים, לצד מאות מחבלים מכוח הנוח'בה, ממערך הנ"ט והמערך הרקטי של חמאס.