סמ״ר רועי דאוי מירושלים נפל במהלך קרבות צה"ל ברצועת עזה, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. דאוי, ששירת כמפקד כיתה בגדוד צבא שבחטיבת גבעתי, נפל כשהוא רק בן 20. אימו, בטי, התראיינה בגל"צ ושיתפה על כאב אובדן בנה. בתיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות, נחשפה הודעתו של הלוחם למשפחה: "אם למות, אז רק ככה".

הותרו לפרסום שמותיהם של תשעה לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה

"אמא, אבא, ניצני, עדן ותומר, אני אוהב אתכם", כתב רועי בהודעתו האחרונה. "הייתם הכי טובים שיש, אם למות אז רק ככה, מקווה ששיטחנו את עזה לפני שזה מגיע אליכם. אני לא מתחרט על כלום, היה לי את השירות הכי טוב שאפשר לבקש עם הסוף הכי מתוק שיש. יש לי לוחמים אריות, זכות לפקד עליהם, דרכו של ליאל איתנו גם פה, החיוך עולה בכל רגע אפשרי, לראות את כל מי שנמצא פה זו ארץ ישראל שלמענה אני עושה את זה. שימשיכו לסרב למילואים, בינתיים אנחנו נכנסים לעזה".

הודעתו האחרונה של רועי דאוי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הודעתו האחרונה של רועי דאוי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"ניצני אהובה שלי, את המלאך הקטן שלי. תודה על הזמו איתך ועל כל מה שלימדת אותי, את אלופה, תאמיני בעצמך. תהיי חזקה בשבילי, את תהי הצורפת הכי טובה בעולם", הוסיף. עוד כתב לחבריו: "לחברים שלי, תודה על מי שאתם, אני מי שאני בזכותכם".

בהמשך, כתב להוריו ולאחיו: "אמא ואבא, שלא רוצים לשגע אותי אז הם לא מתקשרים, הייתם כל מה שיכולתי לאחל לעצמי ויותר. תבטיחו לי דבר אחד - שאמא תמשיך ללכת למשחקים של הפועל, אבל איתך הפעם! עדן ותומר אהובים שלי, לא קיימים הרבה קשרים כמו שלנו. הייתם לי מקום בטוח להכל, דוגמא ומופת לאחים גדולים, תעשו לכולם בית ספר ורק תתחזקו מהכל".

"באותו בוקר הרגשתי, ידעתי שהוא הלך", סיפרה אימו של רועי בגל"צ. "השיחה האחרונה הייתה בשישי, הוא אמר שהוא מכבה את הטלפון ושהוא אוהב אותנו. ידענו שזה הסוף. כשהגיעו לבשר שמעתי דלת ואת בעלי צורח. חיכיתי להם. ידעתי שיבואו".

עוד סיפרה אימו כי רועי "רצה לטרוף את העולם ולא הספיק. הוא רצה ללמוד תקשורת, להיות עיתונאי היה החלום שלו. היה לו ידע עצום, מהילדים שאם תשאל אותם שאלה הם יתנו לך תשובה ב-100%".

דאוי נהרג יחד עם שבעה לוחמי חטיבת גבעתי נוספים, לאחר שבמהלך קרב בצפון הרצועה, מחבלים שיגרו טיל נ״ט לעבר רכב צבאי משוריין בו שהו הלוחמים. בתוך כך, פורסמו שמותיהם של שני לוחמי שריון נוספים שנהרגו לאחר שהטנק שלהם עלה על מטען.