כוחות היבשה של צה״ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה תוך מאמץ רב זרועי עם כוחות האוויר והים, כאשר במקביל להרחבת הפעילות הקרקעית של כוחות היבשה, מתקיים מאמץ רב זרועי משולב יחד עם זרוע הים וחיל האוויר, על מנת לנטרל איומים קרקעיים ולפגוע משמעותית בארגון הטרור חמאס.

עידו עובדיה נפל בקרבות בעזה: "הוא אמר שהוא מתוח מהכניסה לרצועה"
ראש אמ"ן לוקח אחריות: "אמ"ן תחת פיקודי כשל, אני הנושא באחריות העליונה"

במהלך הפעילויות, מטוסי ומסוקי קרב לצד כלי טיס מאוישים מרחוק, כלי שיט ותותחנים מסייעים לכוחות היבשה בהכוונה ובתקיפות אוויריות בהתאם לצורך המבצעי מן האוויר. כמו כן, המידע שנאסף בזמן אמת מועבר באופן מידי לכוחות האוויר ולכוחות זרוע הים, ועל בסיסו מתבצעות תקיפות משולבות של צה"ל. 

צפו:

פעילות הכוחות הקרקעיים ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)
תיעוד מתוך עזה: חגורת האש (צילום :רשתות ערביות)
פעילות כוחות אוגדה 162 ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתקיפות אלו, הושמדו עשרות מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן עמדות תצפית, חוליות ומשגרי נ"ט, כלי שיט ומוצבים צבאיים. כמו כן, חוסלו מחבלים, נמענו חדירות לשטח ישראל וסוכלו אירועי טרור.

מדברי מפקד טייסת 105, סגן-אלוף ת': "חיל האוויר מסייע באש ומהווה מטרייה אווירית וכוח מגן ללוחמים הנמצאים על הקרקע. התקיפות הן בעוצמה שארגון הטרור חמאס טרם נתקל בה. פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם זרועות היבשה והים, כתף אל כתף עד הניצחון".

מאו״ג 162, תא״ל איציק כהן: "במהלך החמישה ימים האחרונים פירקנו הרבה יכולות חמאס, תקפנו לו מתקנים אסטרטגיים, את כל מערך המטענים שלו, את מערך התת קרקע ומערכים נוספים פירקנו לחלוטין ואנחנו נפגוש אותו בהמשך במשימות בימים הקרובים על מנת להכריע אותו. אנחנו מאמינים בדרך הזאתי, אנחנו מאמינים במשימה הזאתי. זו מלחמה על קיומה של מדינת ישראל ואנחנו ננצח בה".