מלחמת חרבות ברזל: צה"ל התיר היום (רביעי) לפרסום את שמותיהם של כמה חיילים שנפלו בקרבות ברצועת עזה, בהם סמ"ר הלל סולומון בן ה-20 ששירת בחטיבת גבעתי.

קרוביו של סמ"ר איתי יהודה ז"ל חלקו לו כבוד אחרון: "ילד מדהים שאהב את המדינה שלו"
כך נראית עזה לפני ואחרי התקיפות הישראליות | צפו בתיעוד

בדימונה, עיר מגוריו, ספדו להלל. ראש העירייה בני ביטון כתב: "אנו משתתפים בצערם של ההורים רונית ומרדכי והאחיות: יסמין, הילה, ורד ושקד. הלל למד בבית הספר אלפסי ועמיאסף, עלה לחטיבת זינמן ולמד בתיכון קמ״ג. 

"הלל שאף להיות לוחם ולעשות שירות משמעותי והתגייס לגבעתי. הלל היה בן מסור וכיבוד הוריו תמיד עמד לנגד עיניו, בעל מידות טובות עם נתינה אינסופית, צניעות וענווה. העיר דימונה כולה, כואבת את לכתו. יהי זכרו ברוך".

סמ״ר הלל סולומון ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמ״ר הלל סולומון ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

איתן לייב, ששימש כחונך של סולומון במהלך תקופת לימודיו, ספד: "כחונך אל תלמיד היית אדם שקט, מופנם ובעל ערכים של נימוס וכבוד לזולת. ילד אחראי ובעל מוטיבציה לעבוד ולקדם מעשים. איש של שיחה בוגרת גם בדברים אישיים.

"כשנתיים זכיתי ללוות אותך לדרך נכונה ושיתפת איתי פעולה לאורך כל הדרך. לכבוד היה לי להעניק לך חניך מצטיין - הגיע לך בכל הפרמטרים. הכרתי את ההורים שלך והבנתי מאין החינוך המיוחד שלך. סלומון זכיתי להיות חונך/חבר שלך. הלב נשבר".

נועה סער סיפרה כי הלל היה "ילד שהוכיח לעולם מדי יום, שאין דבר העומד בפני הרצון. בנחישות ובהתמדה, כבשת כל יעד שהצבת לעצמך. תמיד ראשון לעזור, לכל מי שרק זקוק לעזרה. שותף פעיל בכל פעילות התנדבות, בתחרויות שהשתתפנו בהם, בטיולים, תמיד ראשון להגיע ואחרון לעזוב כדי שתוכל לעזור בבנייה ובפירוק. 

"מבלי שנתבקשת, תמיד מתוך יוזמה אישית. הכל נעשה בענווה, בצניעות, עם שקט פנימי שכל כך אפיין אותך, השקט הזה שסימל את הכוח שלך, את סט הערכים הבסיסיים שלך ששום כאוס ואף אחד לא יכול היה לקלקל. משפחת סולומון היקרים, גידלתם ילד למופת, הענקתם לו כל מה שילד יכול לבקש. אתם בוודאי גאים בו על הדרך שעשה וכך גם אנחנו".