"חרבות ברזל": בצל המשך המלחמה, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת: "כוחותינו נלחמים במרחב בנוי, צפוף, מורכב, דורש לחימה מקצועית מאוד והרבה תעוזה. כוחות היבשה מלווים על ידי מודיעין מדוייק בסיוע אש מהאוויר ומהים, השותפות הזו זה הסוד שלנו, היא מגבירה את ההישגים והופכת את הלחימה לאפקטיבית הרבה יותר".

"צה"ל מכתר את העיר עזה - מעמיקים את הכניסה ואת ההישגים. הלוחמים נלחמים מול אויב אכזר, רוחה של החברה הישראלית וצדקת הדרך שלנו מלוות אותנו כל הזמן וזה מורגש וחשוב מאוד. למלחמה מחיר כואב וקשה, זהו חלק בלתי נפרד מהבטחת ביטחוננו, עם הרוח של הנופלים, והמחיר היקר שאנו משלמים, נמשיך וננצח", הוסיף.

"אחרי שנים של שירות מבצעי עשיר היה לנו לילה דרמטי בחילוץ אורי מגידיש, עם סוף טוב. הפעולה הזו היא טיפה בים, יש לנו מחויבות עמוקה לעשות הכול כדי להחזיר הביתה את החטופים כולם. אנו משמרים מוכנות גבוהה בכל הזירות, פועלים בגבול הצפון, לוחמים בנחישות בטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון בדגש על ארגון חמאס ומוכנים להתרחבות התרחישים גם לזירות נוספות", המשיך הלוי.

"חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה ובהצטיינות, אבל אסור לטעות, אנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר, רוב הכוח ערוך ומוכן עם פצצות על הכנפיים ואנשים שמוכנים לזנק בכל רגע אל המטוסים, לצאת ולתקוף גם בזירות אחרות ברגע שיידרש. אנו נלחמים בשם קדושת החיים מול אויב שחרט על דגלו מוות וחורבן".

על הסיוע ההומניטרי לרצועה הוסיף: ״לא הכנסנו עד כה דלק. בודקים יום יום את המצב ברצועה, מעל שבוע אומרים לנו שיגמר הדלק והוא לא נגמר. דלק יועבר עם פיקוח לבתי החולים ונעשה הכל שלא יגיע למטרות לחימה של חמאס״.

מייד לאחר הצהרתו של הרמטכ"ל, פרסמה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחשה, ומסרה כי "ראש הממשלה נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה".