מדובר צה"ל נמסר היום (שישי) כי בפעילות משותפת של צה"ל ומודיעין חוסל מפקד גדוד צברא תל אלהוא של ארגון הטרור חמאס. 

איש חמאס לשעבר שערק לצד השני חושף: "זה מי שינצח בלחימה בעזה"
"נשוב לרקוד על הריסות הבתים שלכם בעזה": הסרטון שהימם את ראשי חמאס

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מודיעין מדוייק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו את מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, שלקח חלק מרכזי בניהול הלחימה כנגד כוחות צה"ל ברצועת עזה. דלול ביצע מספר תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של ארגון הטרור חמאס.

כמו כן, כוחות צה"ל ממשיכים בקרבות קרקעיים ברצועת עזה. מטוסי ומסוקי קרב וכוחות ארטילריים חיסלו בהכוונת לוחמי חטיבת הנח"ל מספר מחבלים שפעלו כנגד הכוחות הקרקעיים. במסגרת פעילות לוחמי צה"ל מחטיבה 551 לסריקת מרחב בית חאנון, אותרו אמצעי לחימה וחומרי מודיעין רבים הכוללים בין היתר נשקים מסוג קלאצ׳ניקוב ותת מקלע, מחסניות, רימונים, מטענים, RPG, כלי תקשורת ומפות. 

במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור וחיסלו מחבלים של ארגון הטרור חמאס. במקביל לוחמי זרוע הים תקפו בהכוונת הכוחות הקרקעיים מספר מבנים מהם בוצע ירי לעבר כוחותינו והשמידו עמדות טילי נ״ט.

מלחמת חרבות ברזל: תקיפת עמדת נ"ט של ארגון הטרור חמאס על ידי צה"ל. צילום: דובר צה"ל

כאמור, הלחימה בתוך רצועת עזה מתעצמת, והכוחות נאבקים עם מחבלי חמאס פנים אל פנים. בצה"ל אף זיהו בימים האחרונים שיטת לחימה שחוזרת על עצמה בקרב חוליות של מחבלי חמאס.

על פי המידע שאוספים הכוחות, המחבלים עובדים לפי שיטה סדורה. כשהם מזהים כוח צה"לי שחדר את שכבות ההגנה שלהם, הם בשלב הראשון מנסים לשלוח מעליו רחפן, שמטיל חומר נפץ על הכוחות, בשיטה שנצפתה ושוכללה במלחמה באוקראינה. מיד לאחר ההפתעה באמצעות הרחפן, יורים המחבלים מספר פצצות מרגמה לעבר הכוח. לאחר מכן הם מנסים לירות טיל נ"ט, ואז מגיעים לקרבות צמודים מאוד לחיילים, לעתים אף פנים אל פנים.

לא מעט כוחות של צה"ל כבר הותקלו בשיטה זו. מה שמוכיח שלמרות המכות הקשות מאוד שספגו דרגי הפיקוד הטקטי של חמאס בימים האחרונים, לא מעט חוליות של ארגון הטרור מצליחות לשמור על לחימה סדורה ולא מאולתרת.

לחימה עצימה התרחשה גם שלשום בלילה במספר גזרות ברצועה, בין היתר בהיתקלות של כוח גולני ושריון. ההערכה במערכת הביטחון היא כי הלחימה בימים הקרובים תיעשה קשה יותר, לאחר שבתחילת הפעולה הקרקעית מחבלי חמאס נסוגו והסתתרו וכעת הם שואפים לזנב בכוחות המתקדמים.

עם זאת, ואף שישראל כבר שילמה מחיר כבד מאוד בחיי אדם מאז תחילת הפעולה הקרקעית, הלחימה עצמה נעשית ברמה מקצועית גבוהה. בכל התקריות יצאו חיילינו כשידם על העליונה, ומספר ההרוגים והנפגעים מקרב מחבלי חמאס הוא גבוה.