כמגן אנושי: כוחות צה"ל ממשיכים לחשוף כיצד ארגון הטרור חמאס מנצל את האוכלוסייה ברצועת עזה לצרכי הטרור שלו, ולא חס אפילו על ילדים. במסגרת הלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה חשפו הכוחות כיצד ארגון הטרור ממשיך להשתמש במתקנים אזרחיים לצרכי טרור.

"ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים": כתבת ה"ניו יורק טיימס" התפטרה
שלחו לעזה מזון פג תוקף? הסרטון שעורר סערה בקרב הפלסטינים והמצרים

התיעודים חושפים משגרי רקטות שהוצבו בסמוך לבריכת ילדים בעזה ובורות שיגור ומשגרי רקטות שמוקמו בגן שעשועים ישן ברצועה. זוהי הוכחה נוספת אותה מספק צה"ל, לשימוש הבלתי פוסק של חמאס באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי לטובת צרכי טרור.

בורות שיגור ומשגרי רקטות של חמאס שאותרו בגן שעשועים ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)
בחודש שעבר, ביומה ה-21 של המלחמה, חשף דובר צה"ל תיעודים שהוכיחו כי ארגון הטרור מנהל את פעילותו מתחת לבית החולים "שיפאא" בעזה, תוך שהוא משתמש בצוות המקום ובמטופלים בו כמגן אנושי. 

בבית החולים ״שיפאא׳״ מספר מתחמים תת קרקעיים המשמשים את ראשי חמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים. בנוסף, בתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של ביטחון הפנים של חמאס, אשר מאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום וממוקמת בו מפקדת טרור, ממנה מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת.

עוד צוין בהודעה, כי בבית החולים ישנן 1,500 מיטות וכ-4,000 אנשי צוות. דובר צה"ל חשף כי הכניסה למפקדות התת קרקעיות מתבצעת ממספר פירי מנהרות הסמוכים לבית החולים וכן קיימת כניסה מתוך מחלקות האשפוז והטיפול של בית החולים.

תשתית האנרגיה של בית החולים שאמורה לשמש את מטופליו משמשת למעשה במקביל גם את תשתית הטרור התת קרקעית של הארגון ואת ראשי הארגון. כמו כן, הוצג כיצד חמאס שולט גם כעת במשאבי האנרגיה הקיימת ברצועה ובוחר לנתבם לצרכיו על חשבון צרכי האוכלוסייה האזרחית. בנוסף, הוצגה הקלטה של שיחה המאשרת את הימצאות מפקדת חמאס מתחת לבית החולים.