מלחמת חרבות ברזל: לאחר חיסול סלאח אל-עארורי נמשך המצוד אחר הנהגת חמאס. בכירי ארגון הטרור מנהלים את המערכה מלבנון, טורקיה, קטר ואיראן. 

חרבות ברזל - היום ה-31: עהד תמימי נעצרה; 450 מטרות הותקפו ביממה
הלחימה ברצועה: "ספק אם צה"ל יצליח לממש את מטרות הדרג המדיני"

מהנתונים עולה כי לא פחות מרבע מחברי הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה שוהים בארבע המדינות האלו, ומשם מקבלים את ההחלטות בנוגע להמשך הלחימה.

צמרת הנהגת החוץ כוללת, בין היתר, את ראש ההנהגה חאלד משעל ואת סגנו מוסא אבו מרזוק, ויחד איתם גם גורמים בכירים נוספים השוהים מחוץ לעזה כמו יושב ראש חמאס איסמעיל הניה, וסגנו של יחיא סנוואר וחליל אלחיה. עד כה חוסל צאלח אלערורי שכיהן כראש הנהגת חמאס בגדה עד היום, ופעל מלבנון.

הנהגת חמאס מחוץ לרצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
הנהגת חמאס מחוץ לרצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

כאמור, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, חוסל בלב רובע הדאחייה בביירות, המעוז של חיזבאללה בבירה הלבנונית. על פי הדיווח ברשת הלבנונית 'MTV', בתקיפה שבה חוסלו שבעה בני אדם בסך הכל, נפצעו גם חמישה בני אדם נוספים שזהותם טרם אושרה לפרסום. עוד דווח כי כלי טיס בלתי מאויש ישראלי שיגר שני טילים לעבר המשרד שבו שהה אל-עארורי ופגע בו באופן מדויק. במקביל, בבלוג המודיעין "אינטל טיימס" דווח כי טרם החיסול, חיזבאללה הציב ברובע הדאחייה מערכת הגנה אווירית ניידת. על פי הבלוג, אל-עארורי חוסל דווקא על ידי רחפן ששוגר ופגע בבניין שבו שהה, ולא על ידי שיגור טילים. הרחפן הצליח לחמוק ממערכות הגילוי ולהגיע עם המטען הכבד שנשא עד למרפסת המשרד.