פרופ' יצחק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר של אוניברסיטת תל אביב ולשעבר ראש המחקר והפיתוח של משרד הביטחון, התראיין בוקר (שני) ב-103MF, והתייחס להתמודדות של מערכת כיפת ברזל ביום הטבח הנורא. "כל מערכת טכנולוגית, יש לה ייעוד. כיפת ברזל יודעת להפיל רקטות, היא לא יודעת לעצור אופנועים וטנדרים שחוצים תוך 5 דקות את הגדר מהצד הזה לצד הזה. כל מערכת יש לה ייעוד. מערכות הגנה אווירית, הייעוד שלהן זה להפיל רקטות או טילים ארוכי טווח", ציין. 

צעד משמעותי: מערכת הלייזר הקרקעי של צה"ל סיימה בהצלחה את סדרת הניסויים
"אמירות מיותרות": גדעון סער במסר לבנימין נתניהו

עוד הוסיף: "אבל אם יש גדר ויש לך יישובים, ובאמצע אין למשל מוקשים שאפשר לשים בין זה לזה, אין כלום ואני לא יודע למה מחכים - אז בסוף מישהו יכול לקחת יוזמה, לחצות בתוך 5 דקות את השטח הזה ולפגוע בכוחותינו, אין לזה שום קשר לטכנולוגיה". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לגבי מערכת הלייזר, נוכל לראות את זה בתקופה הקרובה נכנס לפעילות?
"לפני 7 באוקטובר, התכנון היה להכניס עכשיו מערכת לתוך מהלך הפיתוח. זו לא מערכת מבצעית גמורה, אבל מערכת חצי מבצעית שאפשר ללמוד עליה. אבל מערכת במובן המלא, שיש מספיק כלי ירי שנמצאים בכל מקום ויכולים להגן הגנה נרחבת, כמו שיש לנו בכיפת ברזל - זה ייקח אני מניח עוד שנתיים או משהו כזה". 

בוא נדבר על מערכת החץ שהצליחה ליירט טיל ששוגר מעזה
"את החץ התחלנו לפתח עוד בסוף שנות ה־80 והיא הייתה מערכת האנטי טילים הראשונה שפיתחנו, עוד לפני כיפת ברזל ושרביט קסמים וכל מה שהצטרף אחר כך. המערכת מיועדת לטילים ארוכי טווח. זאת אומרת אם יורים מתימן, או איראן, או אפילו עיראק - אם יורים עליך מטווחים כאלה, הטיל טס הרבה. אם זה טיל בליסטי, נגיד מאיראן, עד שהוא מגיע לישראל זה לוקח יותר מ־10 דקות.

רוב המסלול של הטיל הוא מחוץ לאטמוספרה בכלל, לכן פיתחנו את החץ ואחרי זה חץ 2 וחץ 3. כל חץ מפיל קצת רחוק יותר וגבוה יותר מחוץ לאטמוספרה. החות'ים ירו עלינו כמה דברים. הם ירו טיל בליסטי ונגדו הופעל החץ, והם שלחו כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט. טיל שיוט הוא לא טיל בליסטי, אלא זה מטוס קטן עם פצצה. לכן גם נגד כלי הטייס הבלתי מיואשים, וגם נגד טילי השיוט - הדרך הקלאסית היא שיורים בהם עם מטוסים אחרים או כל אמצעי טילי הקרקע-אוויר הרגילים נגד מטוסים".