מלחמת חרבות ברזל: המתיחות בצפון נמשכת כאשר היום (ראשון) נורו רקטות לעבר יישובי הגליל, עכו וקריית ביאליק. בתקרית ירי נ"ט לעבר עובדי חברת החשמל בסמוך לגבול, נפצעו שישה אזרחים. המזרחן פרופ' אייל זיסר סקר את האירועים בשיחה עם מעריב ואמר: "בעיני חיזבאללה - כל מטרה היא לגיטימית, נצטרך לראות בהמשך אם מדובר בשינוי מדיניות או שיטענו שוב שחשבו שמדובר בחיילים".

אזעקות בגליל ובקריות: 15 שיגורים זוהו, צה"ל תקף בתגובה בלבנון
חשכו עיניו: רה"מ לבנון טען כי הוא סומך על רציונליות חיזבאללה - ואז קרה הדבר הבא

בצל התרחבות טווח ירי הרקטות מכיוון לבנון, אמר זיסר: "הוא לא יורה עדיין את הטילים שלו שהם הרבה יותר מתקדמים. צריך לעקוב להיות עם יד על הדופק, אך עדיין אין שינוי בכללי המשחק שהתגבשו בשלושה השבועות האחרונים".

לדבריו, מופעל על ארגון חיזבאללה לחץ להצטרף למערכה. "הוא רואה את קריסת החמאס, ואם היה רוצה להצטרף ללחימה, היה צריך לעשות את זה ביום הראשון", אמר. "נסראללה פועל באופן זהיר, יורה לעבר מוצבים בגבול, ולא לכיוון מטרות בלב ישראל, שעלולות לדחוף את ישראל לתגובה חריפה. מבחינתו, יש ימים מוצלחים יותר ופחות, במצטבר הוא כבר גבה מישראל מחיר".

נאום נסראללה חרבות ברזל (צילום: רויטרס)
נאום נסראללה חרבות ברזל (צילום: רויטרס)

פרופ' אפרים ענבר, נשיא מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, התייחס אף הוא לאירועים. על נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בסוף השבוע אמר: "הוא שומר את כל הקלפים אצלו קרוב לחזה בשביל לא לעורר מכה ישראלית יותר חזקה שנאום לוחמני יכול היה לייצר, אבל בשטח יש תהליך של הסלמה. יתכן שנסראללה גם בודק כמה ישראל מוכנה לשאת בוחן את הגבולות".

בהמשך התייחס ענבר לקשר בין חיזבאללה לאיראן, ואמר: "באופן כללי הוא נענה להוראות של איראן שגם הם פועלים בזהירות יש להם סדרי עדיפויות. קודם להילחם עד החמאסניק האחרון, ורק אחר כך עד השיעי הראשון".