מלחמת חרבות ברזל: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר היום (רביעי) במתקן הכליאה במרכז הארץ שבו מוחזקים המחבלים שביצעו את הטבח בשבעה באוקטובר. עם כניסתו לאגף הכלואים הושמע ההמנון, התקווה. בסיור השתתפו גם נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי וקצינים בכירים בשב"ס. 

כוחות צה"ל פועלים בבית החולים שיפא: "כדי להגיע אולי לשחרור חטופים"
אלפיים טילי אפאצ'י ועשרות אלפי פגזים: הציוד שהעבירה ארה"ב לישראל

לאחר הסיור מסר בן גביר: "רוצחי הנוחבא לא צריכים לראות טיפה אחת של שמש, ראיתי את התנאים המינימלים בהם הם מוחזקים, כך צריך לעשות למי שטבח בנשים, ילדים וזקנים. אני מגבה את נציבת שב"ס שמבינה את גודל השעה, תפעל ביד הקשה נגדם".

איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)
איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)

נציבת שב"ס פרי הוסיפה: "סוהרי שירות בתי הסוהר לוקחים חלק משמעותי במאמץ הלחימה בסיכול פח"ע, בפעולה למניעת פתיחת חזית נוספת מתוך בתי הסוהר הביטחוניים ובהחזקתם של מחבלי נוחבה שהגיעו לשב"ס. מדובר באתגר מורכב, בעמידה יומיומית מול העצורים המסוכנים והאכזריים ביותר שידע הארגון. לסוהרי הביטחון חוסן ונחישות, סביבת עבודתם מכשירה אותם לעמידה איתנה, גם מול איומים ישירים".

מבצע אכלוס מחבלי הנוח'בה (צילום: דוברות שב''ס)
מבצע אכלוס מחבלי הנוח'בה (צילום: דוברות שב''ס)

מוקדם יותר השבוע, התייחס פקיד בלשכת האסירים בחמאס, זאהר ג'בארין, להחלטות החדשות של השר בן גביר, באשר להחזקת אסירים ביטחוניים שביצעו את הטבח בעוטף. "הכיבוש מבצע פשעים חמורים נגד אסירים בבתי הכלא, ובן גביר כלל בתוכנותיו הוצאת אסירים להורג ויש ממש טבח בבתי הכלא", טען ג'בארין, "כתוצאה מכך נרצחו ארבעה אסירים, תוך התעללות ותקיפות מתרחשות על בסיס יומי נגדם".

בהתאם להחלטת נציבת בתי הסוהר, נקבעו תנאי כליאתם של מחבלי הנוח'בה ובכלל זה סדרי אבטחה מחמירים - הם יוחזקו באגפים נפרדים בתנאים מבודדים. בשל מסוכנותם, ועל מנת לשמור על הסדרי הביטחון במתקני הכליאה ולמנוע פח"ע, הם יאזקו בהתאם לצרכים המבצעיים.

בין היתר נקבע כי בתי הסוהר הביטחוניים נמצאים במצב "מנעול" (סגורים בתאים), ביקורים יבוטלו, יימנע אפשרות הגישה לרכש קנטינה, יצומצמו פעילויות האסירים הביטחוניים באגפים, תופסק זרימת החשמל בשקעים בתאי הביטחוניים, לשם סיכול קשר עם החוץ באמצעים בלתי חוקיים, וכן יוצאו מכשירי החשמל ובכלל זה מכשירי רדיו וטלוויזיה.