משה מועלם בן ה-32, מאבטח אזרחי המוצב במחסום המנהרות, נפגע הבוקר (חמישי) בפיגוע שאירע במקום. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם על ידי מד"א, שם החלו בבדיקות הדמיה עקב פגיעת ירי ברגלו.

טכניקות של השבת השחורה: הפיגוע המחריד שנמנע בירושלים
דיווח פלסטיני: קרבות עזים במתחם סביב ביה"ח שיפא; חיה"א תקף בלבנון | צפו

תוך כדי הטיפול, גילה הצוות כי הארנק שנשא בכיסו בלם רסיס, ומנע את פציעתו ברגל השנייה. לאחר ייצוב מצבו שחזר מועלם: "הגעתי מעמדת תצפית ולמטה ראיתי סקודה לבנה, כל הדלתות נפתחו. מחבלים ירו מכל כיוון, ישר כל הכוחות הגיבו והרגשתי שקיבלתי כדור ברגל. ברגל השנייה היה רסיס אבל הארנק בלם אותו".

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, פתחו מחבלים פלסטינים באש לעבר כוחות הביטחון בכביש המנהרות, וחמישה נפצעו בהם אחד במצב אנוש. צוותי מד"א שהגיעו לזירה פינו אותם לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה. לוחמים ששהו באזור ירו לעבר המחבלים וניטרלו אותם. בעת האירוע עמד במחסום אוטובוס עם תלמידות ותלמידים, שהתכופפו מתחת לכיסאות ונשמעו קוראים פרקי תהילים.

חבלן משטרתי בדק חפץ חשוד שהיה בסמוך ושלל חשד למטען חבלה. כוחות משטרה ושב"כ נמצאים בזירה, החלו באיסוף הממצאים, במסגרת החקירה שמתנהלת לבדיקת זהותם של המחבלים, ובהמשך, ככל שיוודאו פרטיהם, כוחות המשטרה יגיעו לבתיהם ויבצעו מעצרים של מקורבים ובני משפחה, במטרה לדעת האם ידעו על כוונתם לבצע את הפיגוע.