מלחמת חרבות ברזל: מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, אמר היום (ראשון) בשיחה עם גדי נס ב-104.5FM כי "ההכרעה רחוקה מאוד, אנחנו אנשים חסרי סבלנות וצריך להבין שהמערכה הזו היא ארוכה".

צפו בתיעוד: פשיטה על בתי בכירי חמאס בלב שכונת היוקרה של עזה
לקראת התרחבות המבצע בעזה: ישראל קוראת לתושבים בחאן יונס לעזוב | דיווח

מרום התייחס גם להחלטה שהתקבלה להעביר דלק לרצועת עזה על אף הצהרות סותרות, ואמר: "המלחמה הזו דורשת לגיטימציה קודם כל מארצות הברית, וצריך איכשהו לשמר את הלגיטימציה. לדעתי לא היו צריכים להגיד שלא נכניס דלק, אל תגידו מה כן ומה לא. 

"תנהלו את המלחמה בקבינט, ולא בתקשורת", הוסיף. " אנחנו מנהלים מלחמה עקובה מדם עם חיות אדם ואנחנו חייבים להרוג אותם ולנצח, ואם בשביל זה צריך להכניס שתי מכליות דלק ביום אז נעשה את זה עם כל הצער".

הוא המשיך: "אם האמריקאים אומרים לנו 'עצור' אז נגמרה המלחמה ולא הכנענו את החמאס ויש לנו 240 חטופים בעזה שלא החזרנו הביתה, ומה נעשה עכשיו? נספר על קווים אדומים? נספר על חבר קבינט שאמר א' ועשה ב'?".

מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום (צילום: פלאש 90)
מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום (צילום: פלאש 90)

לסיום, התייחס להסלמה המתפתחת מול חיזבאללה בצפון, ואמר: "מדינת ישראל החליטה בצדק לא להילחם בשתי זירות. יש לנו את היכולת לעשות את זה אבל זה לא נכון. גם להילחם בחמאס באיזור אורבני מטורף וקשה וגם בחיזבאללה באזורים פתוחים לכל אורך לבנון כולל ביירות ודרום לבנון תהיה שגיאה.

"הקבינט עושה נכון שהחליט שקודם נפרק את החמאס ונכריע אותו, ולאחר מכן נטפל בצפון. אי אפשר יהיה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בלי שנטפל בצפון וזה יכול להיות בצורה דיפלומטית למרות שקשה לי להאמין, זה יכול להיות בצורה צבאית, או דיפלומטית וצבאית משולבת, אבל אנחנו חייבים לשנות המציאות בצפון. זה ברור לחלוטין".