רנ"ג רוני אבוהרון ז"ל, בלש בתחנת רהט נפל בעיר אופקים בה התגורר לאחר היתקלות עם מחבלים ביום שבת השחור, ה-7 באוקטובר. "רוני היה שוטר אמיץ מאוד שרץ ראשון לכל אירוע", סיפרו חבריו השוטרים. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, ליאור (11.5), מיה (9) ואליאל בן החמש.

אכזריות בלי סוף: נועה מרציאנו נלקחה לשיפא בחיים ונרצחה בשבי

"זה היה ערב חג, היינו אצל אמא שלו עם הילדים. הם רצו להישאר שם ורוני לא נוסע בשבת, אז רכבנו הביתה על אופניים והתכנון היה לרכב בשבת בבוקר בחזרה", סיפרה שירן אשתו.

"אבל בשבת התעוררנו לאזעקות. "שמענו יריות מרחוק, הוא ישר רץ לתוך הבית והתקשר לתחנת רהט. השכן שאל אותו מה קרה, הוא אמר לו 'יש חדירת מחבלים אל תצא מהבית'. רוני דרך ישר את הנשק ויצא. אמרתי לו אל תשאיר אותי לבד. תוך שניות רעד הבית מרעש של ירי ורימונים - זה היה ממש קרוב אלינו".

רנ''ג רוני אבוהרון ז''ל ומשפחתו (צילום: פרטי)
רנ''ג רוני אבוהרון ז''ל ומשפחתו (צילום: פרטי)

"תוך שניות הבנתי לאן רוני יצא. התחלתי להתקשר למשפחה, לבלשים שיעזרו לי כי הוא לא עונה. התקשרתי לאחיו רפי, שהוא קצין במשטרה. הוא יצא לכיוון הזירה, מול הבית של רחל אדרי הוא זיהה את הנעליים של רוני, הפך את הגופה וראה שזה אחיו, ככה הוא גילה. זה לא אמיתי, זה סיוט".

"כשרוני היה בעבודה הוא תמיד חתר למגע, רץ ראשון. בנאדם עם לב זהב, היה עוזר לכל אדם, גם בלי שיבקשו, הוא שם בשבילך. היה לי ברור שרוני יצא לזירה, גם אם זה לאבד את החיים שלו. שכנים סיפרו לי שרוני התחיל לצעוק לתושבים להיכנס לבתים כי הם היו במיגוניות בחוץ, בגלל האזעקות - האחרונים שהוא הכניס הם דוד ורחל אדרי".

רנ''ג רוני אבוהרון ואשתו שירן (צילום: פרטי)
רנ''ג רוני אבוהרון ואשתו שירן (צילום: פרטי)

"כואב לילדים מאוד. כל יום אני אומרת להם כמה אבא גיבור, כמה אהבה לזולת, המון אנשים חיים בזכות מה שהוא עשה, לנו כואב בלב אבל הוא הגן בגופו על המון אנשים. בתחושה שלי, המדינה הפקירה אותנו. אם לא השוטרים והאזרחים שיצאו, אני לא יודעת מה היה קורה. הייתי בטוחה באותו יום שאני מתה, ואם הם לא היו יוצאים אז פשוט לא היינו".