בימים האחרונים אנו עדים להסלמה משמעותית בגבול לבנון, שבאה לידי ביטוי בהרחבת טווח הירי ובשימוש בחימושים חדשים מצד חיזבאללה. אל"מ (מיל') קובי מרום, מומחה לביטחון לאומי ולזירה הצפונית, התייחס הבוקר (שלישי) בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב להתפתחויות המדאיגות, ואמר כי "התגובה הישראלית צריכה להיות הרבה יותר נחושה".

"נשים וילדים ישוחררו": בחמאס מאותתים כי עסקה להשבת החטופים קרובה מתמיד

"אני חושב שאנחנו רואים ללא ספק הסלמה ביומיים האחרונים", הדגיש בפתח דבריו. "חיזבאללה פותח בלחימה כנגד ישראל, ואנחנו לטעמי עדיין באוקטובר. אנחנו מגיבים כמו לפני המלחמה. זה נכון שהקבינט החליט על עדיפות לעזה, אבל רואים לאורך כל החודש וחצי שחיזבאללה יוזם וצה"ל מגיב ונגרר במקום שזה יהיה הפוך. היוזמה צריכה להיות אצלנו, וזה קשור לשלב הבא של מה עושים. אם חיזבאללה פתחה במלחמה נגד ישראל, היא צריכה לשלם מחירים כבדים, והיא לא משלמת מספיק מחירים. אני חושב שהתגובה הישראלית צריכה להיות הרבה יותר נחושה".

לדבריו, "ישראל חייבת לאחר סיום המאמץ המרכזי בעזה ליזום מלחמה מוגבלת בצפון, כי שום הסדר או מאמץ דיפלומטי לא יזיז לדעתי את רדואן ואנשי חיזבאללה מעבר לליטני. אני חושב שצריך להעצים כרגע את התגובות של ישראל, ולדבר לציבור בצורה ברורה - אנחנו צפויים לחודשים ארוכים. תוך כמה שבועות, ישראל צריכה להעביר את המאמץ צפונה ולדרוש מהקהילה הבינלאומית ומממשלת לבנון פירוז כל השטח מדרום לליטני. אני מעריך שהמאמץ הזה לא יצלח, ולאחריו ישראל צריכה לפתוח במלחמה מוגבלת. היא יכולה להידרדר למלחמה כוללת, אבל זו המחויבות שלנו לאנשי הצפון אחרי ה־7 באוקטובר. יש לנו הזדמנות אסטרטגית שאסור לנו לפספס אותה. אסור לנו לאבד את ההזדמנות הזו כדי שתהיה מציאות אחרת בצפון".  

בסיום דבריו, התייחס מרום למלחמה בעזה, והבהיר: "צה"ל מתמודד עם מלחמת גרילה מאוד מורכבת, צלפים, יציאה ממנהרות רבות. העובדה שלא לוחצים את חמאס במקביל גם במאמץ הדרומי, משפיעה על המשא ומתן".