אזור צפון מזרח הרצועה מכונה "הברך" ונחשב לאיום מסורתי על שדרות, קיבוץ ניר עם ושאר יישובי הסביבה. חלקים מבית חאנון, בית לאהיה ועוד צופים באופן ישיר גם על השכונות המערביות של שדרות, קיבוצי הסביבה, הכבישים המרכזיים באזור וכן מסילת הרכבת. הפלסטינים דיווחו הבוקר על הרס תשעה בתים בפרויקט בית לאהיה בצפון רצועת עזה.

עסקת החטופים מתקרבת | דיווח: "ממשלת קטאר תכריז היום על השלמתה"
"ישראל בנתה מנהרות": אהוד ברק הימם את CNN, ובעולם הערבי חגגו

חלק מהתפיסה המבצעית של הכוחות הפועלים כעת בשטח צפון הרצועה היא לייצר מציאות אחרת ביום שאחרי המלחמה ולצמצם באופן משמעותי את האיום הישיר, שמאפשר היום למחבלים לירות מקלעים וטילי נ"ט בכינון ישיר.

באופן ספציפי, הכוחות פועלים באופן עמוק ויסודי בבית חאנון, ונראה שמבחינה הנדסית וגיאוגרפית האזור העירוני בקצה הצפוני של הרצועה ייראה אחרת לחלוטין.

בשנים האחרונות הפך חמאס את בית חאנון למעוז טרור של ממש, ולראייה גם כעת – תקופה ארוכה יחסית לאחר שהכוחות הקרקעיים נכנסו לעיר – נתקלים הלוחמים לעתים במחבלים ובחוליות של חמאס שנותרו בשטח.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתים בבית לאהיה לאחר תקיפות צה''ל (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
בתים בבית לאהיה לאחר תקיפות צה''ל (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בדומה לכך, בימים האחרונים נכנסו הכוחות באופן משמעותי יותר גם לבית לאהיה, שצמודה לבית חאנון ממערב ומאיימת על היישובים שמצפון לרצועה ובהם נתיב העשרה, זיקים והעיר אשקלון.

ההרס בבית לאהיה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

התמונות והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]