הכתבת המדינית של מעריב, אנה ברסקי, שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על המשא ומתן המתקדם לשחרור החטופים ועל הצעת העסקה שעל הפרק.

מחבלים גוררים חטופים בבית החולים: צפו בחשיפת התיעודים הדרמטים משיפא
מתקרבים לעסקת שבויים; לבנון טוענת: עיתונאים נהרגו מתקיפת צה"ל

לדבריה, "עד שתהיה ישיבת הממשלה, ועדיין לא מתוכננת ישיבת הממשלה, השרים לא קיבלו זימון, עד אז אי אפשר לקבוע בוודאות במה מדובר ובקשר לפרטי העסקה - אנחנו שומעים מהתקשורת הזרה, בדגש על התקשורת בשפה הערבית, שניזונה גם מחמאס על כך שכן מדובר במספר שנסוב סביב ה-50, קצת יותר, בכפוך להפסקות אש בפעימות, מדברים על 4 פעימות שבכל פעימה חמאס ישחרר 10 חטופים פלוס מינוס".

עוד המשיכה והוסיפה: "החשש המוצדק ביותר שעולה אצלנו הוא שברגע שניתן פתח להפסקת אש, חמאס ינצל את זה כדי להאריך את זה עוד יותר. וכבר מדברים על זה שחמאס אומר שלא כל הילדים אותרו על ידיו עד כה וכבר שמענו את הנימוק הזה שחלק מהחטופים בכלל לא בידי חמאס אלא בידי אזרחים - והטענה של חמאס זה שבאמת אין להם מידע מקיף על כל אחד ואחד מהחטופים, כך שהם ינצלו את הפסקות האש כדי לאתר ילדים נוספים. 'התמים אוהב האדם' בהחלט ינצל את הפסקות האש כדי לאתר ילדים נוספים... ברור שהחמאס מתחכם, מצטיינים בזה, והוא וינצל כל פתח אפשרי כדי להאריך את הפסקות האש עוד יותר. הבוקר אמר איסמעיל הנייה כי חמאס החזיר את התשובה למתווך הקטארי, ולכאורה הכדור שוב עבר למגרש הישראלי. בדקנו הבוקר ואצלנו עדיין אומרים שאמנם אכן שני הצדדים עומדים בקשר רציף עם המתווך אבל עדיין דנים בפרטים הקטנים של העסקה, זאת אומרת שאנחנו ככל הנראה מתקדמים ל'לחיצת ידיים', לסגירה".

על הגזרה הצפונית: "עדיין עמדת הדרג המדיני היא שלא צריך שתי זירות בו זמנית, ומצד שני שמענו את נסראללה שהסביר היטב את האסטרטגיה שלו בצפון, להתיש אותנו טיפין טיפין ולא לעבור את הקו האדום אדום, כלומר לא לעבור למתקפה ועדיין להטריד ולהציק לנו. עדיין השאלה היא איפה הגבול. תשעה הרוגים והרבה נפגעים, אלמלא הלחימה בדרום אני חושבת שזה היה קו אדום שנחצה מזמן. ועדיין עושה רושם שאנחנו מחזיקים בדעה של הפרדה בין זירות. צריך לראות איך מתפתח בדרום, איך תתפתח העסקה ומה יהיה לאחר מכן. יש יותר מדי משתנים שהם עדיין לא ברורים אבל עדיין הזירה הצפונית עולה בכל הערכת מצב, בכל דיון בטחוני מדיני".