יו"ר סיעת עוצמה יהודית בכנסת ח"כ יצחק קרויזר שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על הלחימה בעזה, האפשרויות לעסקאות החטופים והצעת החוק לגבי עונש מוות למחבלים.

בן גביר ואלמוג כהן עשו הבוקר פיגוע רב זירתי בכנסת | בן כספית
מרב בן ארי סוגרת חשבון עם בן גביר: "איזה נזק אדם אחד עושה למדינה?"

על מכתב משפחות החטופים המבקש להחזירם בכל מחיר אמר: "אני בקשר רב עם לא מעט ממשפחות החטופים, באמת מכתב שמייצג את כל משפחות החטופים ולצערנו יש לא מעט, אז אני מניח שיהיה רוב גדול של ח"כים שיחתמו. אבל אני חושב שכל העיסוק הזה בעסקה, לא עסקה, איזה מחיר צריך לשלם ואיזה מחיר לא צריך לשלם, באמת אני חושב שזה עושה נזק אסטרטגי לנו כמדינה ובוודאי לנושא הקשה שאנחנו עוסקים בו. במזרח התיכון אנחנו גם צריכים לראות איך אנחנו כחברה נראים בפני עצמנו ביום של אחרי וגם בעיניי השכנים שלנו שלא יפסיקו לבקש את רעתנו".

על הדיון בהצעת חוק עונש מוות למחבלים שהתקיים בוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל: "הנושא הזה חשוב מאוד, נפגשנו ושמעתי גם בתקשורת כל מיני גורמים עלומים שלא מזדהים בשמם. ולצערנו אותם גורמים שאומרים שזה לא הזמן שלנו לפגוע, אלו אותם גורמים שבמשך תשעה חודשים שבהם השר בן גביר יושב בקבינט ושומע מהם שחמאס מורתע, והם אלה שמצודדים בקונספציה שהתנפצה לנו בפנים - ואז אנחנו שואלים אותם אני חושב שכל הציבור צריך לשאול אותם, תפיסת העבודה וההנחות המבצעיות שלכם כשלו, באיזו עזות מצח עכשיו אתם אומרים שהנושא הזה של חוק עונש מוות למחבלים, זה לא הזמן? אז מתי כן הזמן?", תהה.

עוד הוסיף: "אותם מחבלים נאצים מרצחים, ואתמול מסגרה את זה יפה בדמעות ח"כ סון-הר-מלך ואמרה: 'אם לפני 20 שנה הייתי צועקת מספיק חזק ופועלת ביתר שאת כדי שחוק כזה יחוקק, הרוצח של בעלי היה נגזר עליו גזר דין מוות והוא לא היה שב לרצוח אזרחים'. החקיקה היום היא לא מדויקת ואני חושב שהיה נכון לתקן את החקיקה שהגישה ח"כ סון-הר-מלך, ולצערנו הוא גם לא מיושם, בעיה כפולה ומכופלת. החוק לא מדויק ולא נכון, צריך לחדד ולדייק אותו, וגם החוק הזה לא הופעל ולא השתמשו בו. בסופו של דבר צריך להבין שמחבל מחוסל לא חוזר לעסוק בטרור, זאת עובדה. הם צריכים לדעת שכאשר יש בכל מקום בעולם מישהו מרצח מתועב שחושב לפגוע ביהודים בארץ ישראל - דמו בראשו. ולכן אין ויכוח, גם בקרב גורמים ביטחוניים שחבל שלא משמיעים את קולם מספיק, שאומרים שזה חוק טוב. ויש גם לא מעט משפחות שרוצות את החוק הזה, כי הן יודעות שזה הלחץ האפקטיבי ביותר על ארגוני הטרור להחזיר את היקירים שלהן הביתה. אנחנו לא צריכים להתייחס לאותו רב מרצחים שישב בכלא. שוב, אם היה גזר דין מוות למחבלים הוא (סינוואר) לא היה שב לרצועת עזה ומנהיג את הארגון הנאצי הזה ומתקפה כזו אכזרית. לכן יש להן אחריות גם לסיים את המשבר הקשה והמסובך שאנחנו נמצאים בו שהיעד שלו הוא גם להחזיר את כל החטופים והשבויים בריאים ושלמים לביתם, וגם למנוע את האסון הבא". 

על המתיחות בגבול הצפון: "זו אותה קונספציה. ואני חזרתי ואמרתי, אנשי הקונספציה חייבים ללכת הביתה ביום שהמלחמה הזו תסתיים. יש לנו עוד אויבים רבים והם צריכים לדעת שצה"ל הגדול והחזק ישמיד אותם. אזרחי מדינת ישראל צריכים לדעת ביתר שאת, ובעיקר בפריפריה וביישובים צמודי הגדר, שהם חיים בשקט ובשלווה, והם צריכים לדעת שהם יכולים לחיות בביטחון".

בתשובה לשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך גם ללכת גם הוא, בהיותו חלק מ'אנשי הקונספציה', השיב: "הייתי מאוד ברור ואמרתי מה מידת אחריותו של ראש הממשלה, הוא מנהל את המדינה הזו לטוב ולרע. אנחנו במלחמה ואני גם משרת במילואים בחזית הצפונית, ויצאתי מהמילואים לחזק את ידיו של בני גנץ שהצטרף לממשלה והייתי שמח לראות עוד סיעות ציוניות שנכנסות מתחת לאלונקה של ניהול המשבר הקשה ביותר בעת האחרונה באנושות, ממש בעולם כולו, ברצועת עזה, באזור הצפוף ביותר עם ארגונים שלא בוחלים בשום אמצעים - לחטוף תינוקות וזקנים, איפה שמענו על אכזריות כזו גדולה. אנחנו במלחמה ואנחנו מיישרים שורות, נותנים גיבוי מלא גם למערכת המדינית ובוודאי למערכת הצבאית, ובוודאי שיצטרכו לעשות מעשים ביום שאחרי. אזרחי ישראל צריכים לדעת שיש להם יכולת לחיות בשקט ובשלווה בבתים שלהם".

לסיום התייחס להרכב הקבינט המדיני בטחוני המצומצם: "השר איתמר בן גביר אמר בצורה ברורה שהוא אפילו לא מעוניין שהוא עצמו ישב בקבינט המדיני בטחוני, אבל הוא רוצה לראות אנשים עם תפיסת עולם אחרת, אנחנו לא מבקשים, אנחנו דורשים שיהיו אנשים עם תפיסות עולם אחרות בקבינט המצומצם הזה מאותה ממשלת קונספציה. אנחנו בתוך לחימה והגיבוי צריך להיות מלא אבל אלו אותם אנשי קונספציה שמנהלים היום את הקבינט המצומצם הזה. ולכן השר בן גביר אמר שזה אפילו לא יהיה הוא אבל אנחנו רוצים לראות מישהו עם קו מחשבה אחר, ולא רק לניהול המלחמה הזו אלא גם לדאוג שהתוצאות שלה ישאירו כאן חברה אחת ועם אחד חזק ובריא לעוד שנים ארוכות קדימה".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד