תושב קלנסואה ותושב יפו נעצרו לפני כחודש בחשד להזדהות עם ארגון טרור ג'יהאד עולמי וכוונה לממש פעילות טרור בישראל ומחוצה לה, על-ידי הצטרפות ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בתום חקירה משולבת של השב"כ והמשטרה בימ"ר מחוז מרכז, הוגש היום כתב אישום נגד השניים.

"חשב שלא נהפוך שולחן": יחזקאלי מסביר מהי הטעות הגדולה של סנוואר
ה"ניו יורק פוסט" מתייצב לצד ישראל ותוקף: "התקשורת המערבית - סוכנת יח"צ של חמאס"

השניים נעצרו ונכלאו לפני כחודש על ידי גורמי האכיפה בטורקיה לפני שהצליחו לממש את תכניתם לעבור לסוריה ולהצטרף ללחימה, זאת לאחר שערכו אימונים צבאיים על אדמת טורקיה.

לאחר כליאתם בטורקיה גורשו השניים, נעצרו עם נחיתתם בנתב"ג והועברו לחקירה משותפת של השב"כ וימ"ר מרכז.

כאמור, בחקירת השב"כ והמשטרה עלה כי השניים תכננו לצאת ולהצטרף לזירת לחימה בסוריה עם ארגוני טרור ג'יהאדיסטים, כאשר במסגרת זו הגיע החשוד יוסף ג'ניד לטורקיה והצטרף לעיסא ביטשון, שפעל באופן אקטיבי לקדם יציאה לזירת לחימה, ואף התייעץ עם גורמים נוספים ובחן דרכי הגעה לסוריה.

מבצע "מגן וחץ": סרטון תדמית של הג'יהאד האיסלאמי מתכונן לשיגור רקטות לעבר ישראל (צילום :רויטרס)

בנוסף עלה, כי השניים צרכו באופן שיטתי ומתמשך תכני טרור של ג'יהאד עולמי, כחלק מההכנה המנטלית לקראת הלחימה, וכמו כן קיימו השניים אימונים גופניים וצבאיים לרבות מטווחי ירי, על אדמת טורקיה, כחלק מתהליך הכשרתם למימוש מהלכי טרור שתכליתם שחרור מסגד "אל אקצא".

בתום חקירה ובהתאם לממצאיה הוגש היום לבית משפט השלום בכפר סבא באמצעות עורך הדין תומר שטיינברג כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז מרכז כנגד השניים, המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות.