יו"ר ארגון אלמגור נפגעי פעולות איבה, מאיר אינדור, שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על עסקת החטופים שאושרה בממשלה, והביע מורת רוח.

מקור פלסטיני רשמי: עוד 50 חטופים ישוחררו החודש, 100 בסך הכל
בדרום לא מאמינים לחמאס ונערכים לירי בשעות הבוקר: "זה תמיד קורה"

לדבריו, "על פני הדברים, מדובר בעסקה גרועה מאוד, ואנחנו מביאים את זה לבג"צ על מנת לברר את הפרטים הקטנים, שם טמונות הבעיות. לדוגמא: מסתבר שכשמדובר על קטינים, זה קטינים בני 18, רק חסר להם חודש, לפי מה שאנחנו רואים יש בעסקה כאלה שניסו לעשות פיגועי התאבדות ואנחנו משחררים אותם כעת. אנחנו מצפים שבית המשפט יתערב אף כי בעסקת שליט וגם בעסקת ג'יבריל לא קיבלנו סעד מבית המשפט".

על שחרור המחבלים בעסקת שליט: "את המחיר שילמנו בפיגוע הגדול של שמחת תורה שבו נרצחו ונחטפו כל כך הרבה. אנחנו טענו שזה יהיה המחיר. לא רצינו להיות 'הצודקים' אבל צדקנו. כשאנחנו כעת הולכים לעסקה כזו אנחנו מסכנים בזה 8 מיליון אזרחים. בטרור, ככל שאתה נכנע אתה משלם בסוף מחיר יותר גבוה וזה עולה בטרור. בעסקת ג'יבריל שילמנו את המחיר של שחרורים - ברצח של רבים אחרים. צריך לראות את התמונה הכוללת. המטרה צריכה להיות הכנעה מוחלטת, והכנעה מוחלטת היא פתרון לסיפור, פה אנחנו לא הולכים להכנעה של החמאס אלא לכניעה מול החמאס".

עוד המשיך ואמר: "אם היית יודע שאתה שולח חיילים לקרב בידיעה שהם יהרגו וייפלו ויפצעו, אתה בכל מקרה שולח לקרב. יש מחיר שאומה צריכה לדעת, ומשלמים את המחיר אבל יש גם פתרונות - צמצום הטרור. אי אפשר כעת, במהלך כ"כ גדול שיום יום נופלים בו חיילים, יהיה קשה לשלוח חיילים לקרבות כאשר בצד השני אתה משחרר את המחבלים. זו דילמה קשה אבל צריך להסתכל בפן הלאומי. זה לא להיכנע לקמפיינים ובתוך עמי אני יושב".

אינדור ציין: "מתנהל קמפיין במיליונים רבים של כספים, אני יודע את הסכומים האדירים ולדעתנו חלק מהכספים גם מוזרם מבלי דעת על ידי גורמים עוינים. ולא יעלה על הדעת שגורמים עוינים שרוצים במפלה של ישראל מול הטרור, לא שולחים את הפרוקסי שלהם שהיו בעבר, עם כספים לנהל את הקמפיין הזה. המארגנים לא חייבים לדעת מזה, זה עובר דרך ארגונים ואנשים פרטיים. הרי הקמפיין מנוהל גם בחוץ לארץ, מי ערב לנו פה שמדינה כמו קטאר עם השליחים שלה לא שמים פה כסף כדי להכניע את הציבור הישראלי. יש פה הכנעה. אותם גורמים שפעלו כעת בקמפיין הזה גם פעלו בעסקת שליט. אני מצדיע להם, ליכולות שלהם, בתיעוב מוחלט. מפני שהם כעת גורמים לכישלון הבא, כפי שעשו בעסקת שליט וכפי שהם הביאו לתוצאה של אותה שבת שבה נרצחו כל כך הרבה".

לסיום, הדגיש: "הדילמה קשה ואנחנו לא חושבים שבזה ישאירו אותם שם, אלא יש דרכים אחרות להכניע, גם לדעת גורמי ביטחון ואני חושב כמעט בבירור שגם הממשלה לא הייתה מתכנסת לדון כעת בסוגיה הזו אילולא הקמפיין הענק שדורש 'שחרור עכשיו', עוד בטרם סיימנו את המאבק. חששנו מזה, לצערנו צדקנו. המדינה לא יכולה להתנהל בצורה שמפקירים פה 8 מיליון לאירוע הטרור הבא".