ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) על עיכוב של יממה בעסקת החטופים. "המגעים לשחרור החטופים מתקדמים ונמשכים", הוא עדכן, אך הבהיר כי תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי". בכירים אמרו כי לא קיבלו רשימה של החטופים הישראלים שאמורים להשתחרר, משפחות החטופים לא עודכנו על דחיית העסקה.

הלחימה תימשך? עסקת החטופים נדחית; דיווח: צה"ל חיסל את בנו של בכיר בחיזבאללה 

לדברי בן כספית, בניגוד לפרסומים, ישראל לא קיבלה את רשימת המשתחררים שהייתה אמורה לקבל עד השעה ארבע אחר הצהריים. העיכוב הוא לא טכני. בפרסום שפרסם ברשת החברתית X, הוא כתב: "יש עז חדשה שחמאס הכניס, מחפשים אותה. אם חמאס מחליט עכשיו לבזבז עוד זמן, נדמה שצריך לנתק מגע ולהוריד את חאן יונס. כנראה שהם מבינים רק כוח".

חן אביגדורי, ממשפחות החטופים, שיקיריהן נמצאים מעל לחודש וחצי בשבי החמאס, זעם על התנהלות הממשלה בעקבות דחיית עסקת שחרור החטופים. בפוסט ברשת החברתית X, כתב: "ואחרי יום מורט עצבים במיוחד - קיבלנו את ההודעה דרך התקשורת. שוב. לא מבין מה הבעיה לעדכן קודם את המשפחות? גם ככה לא כיף לנו. דברו איתנו. אנחנו לא נושכים (בעיקר כי כבר אין לנו כח)".

גורם קטרי אמר לעיתון הפלסטיני אל-קודס כי "הפסקת האש ותחילת שחרור החטופים והאסירים יידחו ליום שישי בעקבות חילוקי דעות של הרגע האחרון". מוקדם יותר הערב, במסיבת העיתונאים, אמרו נתניהו וגלנט כי "חמאס חרץ את גורלה של עזה, ואת גורלו שלו. כל תמונת סיום של המערכה הזו חייבת לכלול בתוכה שני היבטים ברורים - פירוק החמאס כמסגרת צבאית ושלטונית, והשבת החטופים אל מדינת ישראל". בין היתר, הבהירו השניים כי גם מנהיגי החמאס בקטאר יחוסלו.