שלום בן חנן, בכיר בשב"כ לשעבר, התראיין הבוקר (חמישי) לרדיו 103FM, והתייחס לדחיית הביצוע של עסקת החטופים עם החמאס. "לא הופתעתי, זו הדרך של חמאס לנהל מו"מ גם על הפרטים הקטנים ביותר ולהשתמש בדבר הזה גם כלוחמה פסיכולוגית", ציין. 

עסקת החטופים מתעכבת; קטאר: "הודעה על מועד הפסקת האש - בשעות הקרובות"
סם ההרדמה של סינוואר: המבחן האמיתי של צה״ל מתחיל

הוא ניסה להסביר את התנהלותו של מנהיג ארגון הטרור: "חמאס היא התנועה שמנהלת את העניין, וסינוואר מנהל את זה באופן אישי. הוא מנהל את המו"מ כמו שניהל את העסקה לשחרור שליט, זה סינוואר. הוא ניהל את זה מהכלא. הוא היה מפקד האסירים בכלא, ולמרות שנראה היה שמי שמנהל את המו"מ נמצא בעזה, המילה האחרונה הייתה שלו".

"אני לא חושב שהוא פועל על פי לוח מושגים לא מערבי ולא ערבי. לאיש יש את הרציונל שלו, כך תמיד היה, גם במשאים ומתנים על הפסקות אש אחרי סבבים. יש לו את השיקולים שלו", הוסיף.  

"לסינוואר יש מה לחשוש מהמצרים יותר מאשר מהקטרים"
כמו כן, התייחס להשפעה המצרית על החמאס: "לסינוואר יש מה לחשוש מהמצרים יותר מאשר מהקטרים, למצרים יש מנופי לחץ גדולים יותר על רצועת עזה, והוא לא היסס לאכזב גם אותם.  צריך לקחת את הדבר הזה בחשבון, אמרתי שיהיו מניפולציה, אני חושב שיהיו מניפולציות נוספות גם לאחר העסקה". 

לסיום, אמר: "המטרה של סינוואר היא למתוח את זה ככל הניתן, ולקוות שדרך זה הוא יוכל להביא להפסקת הלחימה. אני חושב שחלק גדול מהמפקדה עדיין שרד. אנחנו צפויים למניפולציות, זו הדרך שלו לנהל את הלחימה. אנחנו צריכים לנסות ולשמור על קור רוח ככל הניתן, כמובן שקשה לומר את זה למשפחות החטופים. צריך להבין שזה חלק מהעניין ולא לגרום למניפולציה כזו או אחרת לפגוע בקצב הלחימה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM.