בצל הפוגת הלחימה שנכנסת הבוקר (שישי) לתוקף, במערכת הביטחון נערכים גם לתרחיש שלמרות כל הסיכומים, הדברים ייקבעו על פי מה שיקרה בשטח. גם אם ההסכם ייכנס לתוקף וחטופים יחזרו לישראל על פי התכנון, דברים יכולים להשתבש תוך כדי ההפוגה.

רגע לפני הפסקת האש בעזה: התסריט שעלול להבעיר את הצפון
בצה"ל מעריכים: העסקה תצא לפועל מחר, אבל מוכנים לכל תרחיש

ברמת התיאום המוגבלת של חמאס, קיים חשש מהיתקלויות נקודתיות גם אחרי כניסת ההפוגה לתוקף. לחוליות שנותרו בשטחים שבשליטת צהל בצפון הרצועה לא בהכרח יש קשר ישיר להנהגת חמאס, ואחד האתגרים לכוחות בשטח הוא לוודא שהלוחמים לא חושפים עצמם לסיכונים במהלך הימים המתוחים מאוד של ההפוגה. 

בצבא הכינו תוכניות כיצד לשמור על מוטיבציה ומבצעיות אצל הכוחות הרבים הפרוסים בתוך הרצועה ובדרום הארץ, דבר שמהווה אתגר משמעותי למפקדים.

מערכת הביטחון לא תהיה מכשול להארכה אפשרית של ההפוגה, מה גם שככל שההפוגה תימשך יהיה לכוחות קשה יותר לחזור למתקפה. לכל המערכות ברור שהאינטרס העליון הוא להחזיר לישראל במהירות האפשרית כמאה חטופים שהוגדרו ב"מקרים הומניטריים". 

בישראל נערכים גם לאפשרות שחמאס יבחר לנקוט בצעדים של טרור פסיכולוגי במהלך הימים מותחי העצבים של ביצוע העסקה, וייתכן שיבחר לפרסם סרטונים שחלקם עלולים להיות קשים מבחינת החברה הישראלית.

כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

השלב הראשון של הפוגת הלחימה נכנס הבוקר לתוקף, ובשעה 16:00 צפויים להשתחרר 13 חטופים משבי חמאס. במערכת הבריאות הושלמה ההיערכות לקראת קליטתם הצפויה של החטופים היום אחר הצהריים בבתי החולים ברחבי הארץ, בתקווה שהכל יילך כמתוכנן. לאחר שיועברו לנציגי ישראל, כל אחת ואחד מהם יעברו בדיקה ראשונית ומיון על מנת לברר את מצבם הרפואי והבריאותי.

מי שיזדקק לטיפול רפואי דחוף יוטס לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, הקרוב ביותר מבין בתי החולים. ילדים יועברו לבית החולים "שניידר" בפתח תקווה. חטופים וחטופות נוספים יוצאו לבתי החולים "שיבא" ו-"וולפסון". החלוקה נקבעה מראש וההיערכות במקומות הרלוונטיים נעשתה בהתאם.