מלחמת חרבות ברזל: איש העסקים אילון מאסק הגיע לביקור בישראל בצל המלחמה, וסייר היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת הטבח בכפר עזה.

"מפיץ שקרים אנטישמיים": הבית הלבן במתקפה חריפה על אילון מאסק
המפרסמים עוזבים: מאסק עשה טעות קשה שיכולה לפגוע לו באימפריה
לאחר העימות בטוויטר: משרד התקשורת הגיע להבנות עם SpaceX

במהלך הסיור, הגיעו לבית משפחתו של אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שנרצח בבוקר שבעה באוקטובר בחילופי אש עם מחבלי חמאס. בהמשך הגיעו לבית משפחת איתמרי, ושמע את סיפורם של לילי ורם איתמרי שנרצחו בטבח. לסיום, עברו ראש הממשלה ואילון מאסק לשכונת הצעירים בקיבוץ, שספגה את מירב האש בזוועות השבת השחורה.

לאחרונה מאסק הסתבך בעקבות התבטאות אנטישמית, לאחר שהגיב לציוץ שבו נכתב כי היהודים גורמים לשנאת לבנים בעולם, עליה אמר המיליארדר "אמרת אמת לאמיתה".

אילון מאסק ובנימין נתניהו בסיור בכפר עזה (צילום: עומר מירון, וואלה!)
אילון מאסק ובנימין נתניהו בסיור בכפר עזה (צילום: עומר מירון, וואלה!)

הציוץ שאותו הדהד מאסק מתייחס לתיאוריית קונספירציה שבה מאמינים רבים בגישת העליונות הלבנה, לפיה היהודים פועלים לצמצום האוכלוסיה הלבנה בעולם. אחד ממאמיניה הגדולים של התיאוריה הוא רוברט באוורס, מבצע הירי בבית כנסת 'עץ החיים' בפיטסבורג ב-2018.

דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, התייחס לדבריו של מאסק ואמר כי "לא ראוי להדהד את השקרים האנטישמים האלו, הקשורים למתקפה האנטישמית הקשה ביותר שסבלו יהודים בהיסטוריה של ארצות הברית. זאת התבטאות לא מקובלת בכל זמן שהוא, בוודאי בחודש לאחר היום שבו נהרג המספר הגבוה ביותר של יהודים מאז השואה".

קודם לכן, ראש הממשלה נתניהו ואילון מאסק קיימו פגישה בלשכת רה״מ בכנסת, זאת בהמשך לסיור שערכו הבוקר בקיבוץ כפר עזה. רה״מ נתניהו הראה למאסק חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה״ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. לאחר מכן קיימו פגישה מורחבת, שעסקה בתחום הבינה המלאכותית בהיבטים ביטחוניים. בפגישה השתתפו בכירים ממערכת הביטחון ומובילים בתחומי הבינה המלאכותית והסייבר. כמו כן, מאסק נפגש בכנסת עם השר בני גנץ.

אילון מאסק צופה בסרט הזוועות (צילום: ללא קרדיט)
אילון מאסק צופה בסרט הזוועות (צילום: ללא קרדיט)

ראש הממשלה נתניהו אמר לאילון מאסק: ״המשימה שלנו היא השמדת חמאס, ודבר לא יעצור אותנו. אם אנחנו רוצים ביטחון, יש להשמיד את חמאס״. אילון מאסק - ״ההבדל בין ישראל לפלסטינים הוא שישראל מנסה למנוע פגיעה  בחפים מפשע״.

נתניהו הוסיף: ״הפסקת אש עם חמאס היא כמו הפסקת אש עם אל-קעידה, כי חמאס לא מסתיר שהיה עושה את זה שוב ושוב״. מאסק - ״לא צריך אפילו לקרוא בין השורות, אלה  השורות. אחרי שנחסל את חמאס נקווה שמדינות ערב המתונות יעזרו לנו לבנות את עזה מחדש בלי טרור ובלי חינוך לטרור".  מאסק: "אשמח לעזור גם כן".

נשיא המדינה הרצוג ואילון מאסק (צילום: חיים צח)
נשיא המדינה הרצוג ואילון מאסק (צילום: חיים צח)

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם היזם אילון מאסק. נשיא המדינה: ״אנו מוצפים באנטישמיות ושנאת יהודים שמשפיעה על התנהגותם של בני אדם במקומות רבים ברחבי העולם, ולך יש תפקיד עצום. אני חושב שאנחנו צריכים להילחם בזה יחד, כי בפלטפורמות שאתה מוביל, למרבה הצער, יש מאגר רב של שנאה, שנאת יהודים, אנטישמיות. אנו צריכים להילחם בשנאה הזו כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר".

אילון מאסק: ״אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי לעצור את השנאה. אנשים אלה ניזונו מתעמולה מאז שהיו ילדים, וזה מדהים למה שבני אדם מסוגלים לעשות אם יזינו אותם בשקרים, מהיותם ילדים - הם יחשבו שרצח של חפים מפשע הוא דבר טוב, מה שמראה עד כמה תעמולה יכולה להשפיע על מוחם של אנשים.״