הפסקת האש בין ישראל לחמאס צפויה להתארך ביומיים נוספים, כך טען היום (שני) יו"ר לשכת ההסברה הממשלתית המצרית דיאא' א-רשוואן. על פי דבריו, ההפוגה תתארך ביומיים, זאת בתמורה לשחרורם של 10 חטופים ישראלים ביום, לצד 30 מחבלים ששוהים בבתי הכלא בישראל. 

ברקת איים להצביע נגד תיקון התקציב - וזומן לשיחה עם נתניהו
ישראל יודעת איפה חלק מהחטופים מוחזקים, אך יש לה בעיה גדולה יותר

לצד זאת, גורם ישראלי בכיר טען כי ישנה הסכמה מצד ישראל להמשך העיקרון, על פיו ישוחררו שלושה מחבלים על כל חטוף ישראלי. בישראל מסכימים להארכה של הפסקת האש, למספר מרבי של 10 ימים, כשבמהלכה ישוחררו בכל יום לא פחות מ-10 חטופים ישראלים. 

בתוך כך, נמשכת הציפייה בישראל לשחרורם הערב של 11 החטופים האחרונים מתוך ה-50 שעליהם סוכם. אלמה אברהם בת ה-84, אחת החטופות ששוחררו אתמול, מאושפזת בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע במצב קשה מאוד כשהיא מורדמת ומונשמת, וכי נשקפת סכנה לחייה. הרופא המטפל בבית החולים סורוקה מסר כי אברהם הגיעה ארצה כאש המדדים החיוניים שלה (דופק, לחץ דם וטמפרטורת גוף) נמוכים באופן שמהווה סכנה ממשית לחייה. "אין לנו ספק שאם הייתה מתעכבת החזרתה - מצבה היה מחמיר".

טלי אמנו, בתה של אלמה, אמרה כי "הצלב האדום התעלם מאיתנו. סירב אפילו לקחת את התרופות שהבאנו. ארגונים בינלאומיים הפקירו אותה. אני יכולה בשם אימא לומר שהגיעה עם דופק 40 עם טמפרטורת גוף של 48 מעלות, מעורפלת הכרה, פצועה כולה. היא הופקרה פעמיים. פעם אחת בשבעה באוקטובר ופעם שניה ע"י כל הארגונים שהיו צריכים להציל אותה ולמנוע את מצבה".