מלחמת חרבות ברזל: דרור אשרם, אביה של שי ז"ל, תצפיתנית שנפלה במהלך חדירת המחבלים לאוגדת עזה ב-7 באוקטובר, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לאזהרות ששמע מבתו על תרגילים של מחבלי החמאס ברצועה.

סינוואר מכיר את ישראל מצוין, אבל הוא לא לקח בחשבון דבר אחד
גורמים מישראל וקטאר הסכימו לפעול להארכת הפסקת האש | דיווח

"זה מחדל מאוד מאוד גדול. הבנות האלה דיווחו ואמרו וסיפרו ואף אחד לא התייחס אליהן", אמר אשרם בפתח דבריו, "אף אחד לא התייחס לילדות האלה. כל מה שהן אמרו, כל מה שהן דיברו... כששי באה בימי שישי כשהיינו יושבים בשולחן האוכל ואוכלים, היא הייתה מספרת לנו 'אתם לא מבינים, הם מגיעים לגדר, הם שמים דברים בגדר'. אני אמרתי לה 'אבל למה אתם לא יורים עליהם למשל?' 'אסור לנו לירות', 'אז למה אתם לא מדווחים?' 'אבא אנחנו מדווחים לכל העולם ואשתו. אף אחד לא עושה כלום. אומרים, עזבו אלה חקלאים'. הן מכירות ברמה של מי חקלאי ומי לא חקלאי שם. הילדות האלה הן העיניים שלנו בדרום, והן דיווחו והן אמרו ואנחנו רואים את התוצאות של ההתייחסות". 

"להגיד שלא סמכתי על הצבא? סמכתי על הצבא בוודאי, אבל לא האמנתי שנגיע לרמה כזאת. לא שיערתי. אלה דברים שהם לא הגיוניים אפילו", הוסיף, "הילדות האלה דיווחו, ולא רק הן, והן אמרו להם כל הזמן וזה לא אתמול ולא משלשום, אבל אף אחד לא התייחס לזה, אבל אנחנו לא נשתוק לזה. אנחנו קבוצה של כל התצפיתניות והסמב"ציות בחמ"ל ואנחנו לא נשתוק לזה. אנחנו נגיע לאן שנגיע, לכל האנשים שכשלו בדרך והם יצטרכו לשלם. הבת שלי שילמה מחיר, וזו לא רק הבת שלי, יש עוד בנות ששילמו את המחיר, ולמה?".

חמאס חדירה לישראל חרבות ברזל (צילום: רויטרס)
חמאס חדירה לישראל חרבות ברזל (צילום: רויטרס)

לאחר מכן אמר כי "אני שמח לראות את האנשים חוזרים הביתה. אני נמצא בסערת רגשות. אני שמח, אבל לראות את הבת שלי? הבת שלי לא תחזור אליי, היא לא תבוא יותר אליי. אם היו שואלים אותי, אני לא הייתי עושה הפסקת אש. החטופים צריכים לבוא הביתה, אין לי ספק בזה. הם לא אשמים בשום דבר. הבת שלי שנהרגה, שום דבר לא יחזיר לי אותה. 54 חיילים שנהרגו עכשיו שם, יהיו עוד ויהיו לזה השלכות אחר כך. יהיו עוד חיילים שייהרגו, אני מקווה שלא, אבל אנחנו נצטרך באיזשהו שלב להמשיך את המלחמה הזאת. שלא יהיה לחינם כל החיילים האלה שנהרגו לנו. חייבים להמשיך ולחסל כי אם לא נמשיך הבת שלי הלכה לחינם". 

"אני כועס על הצבא. על המפקדים. איפה היה ראש השב"כ? איפה היה ראש אמ"ן? איפה היה מפקד האוגדה? איפה היה הרמטכ"ל? איפה אלוף הפיקוד? איפה היה שר הביטחון? איפה היה ראש ממשלת ישראל? כל האנשים האלה צריכים ללכת לכלא, ואני מתחיל בכל האנשים, שלא יחפשו למטה את הש"ג", הבהיר.

"האנשים האלה הפקירו את הילדות שלנו", הוסיף, "האנשים האלה ידעו. אם ב־6:30 הבת שלי מתקשרת אליי ואומרת לי 'אבא, מחבלים בכל הבסיס. אבא אני אוהבת אתכם, אבא תשמרו על עצמכם, אתם ההורים הכי טובים'... 5 שעות אחר כך אנחנו מתקשרים לחמ"ל, אומרים 'אנחנו באירוע, לא יכולים לדבר'. 5 שעות, לא יכול היה שום קצין, ראש אמ"ן, אלוף הפיקוד, מפקד האוגדה, אין לנו מסוקים באוויר? כמה זה מפלמחים לרצועת עזה? כמה זמן זה? שתי דקות. אם כלי טיס עכשיו נכנס מהים לכיוון ישראל, והוא לא מזוהה, כמה זמן עולים עליו שני F15? דקה וחצי. 5 שעות לא הגיעו".

לסיום אמר אשרם: "הבת שלי נהרגה מוקדם, הבנות בחמ"ל היו 5 שעות, דיווחו ודיווחו ודיווחו, מישהו הגיע אליהן? מישהו טיפל בהן? 5 שעות, איפה הצבא? הם צריכים ללכת לכלא, האדונים האלה. אדון חליוה אמר שהוא הולך הביתה, אתה יודע מה הוא יעשה בבית? הוא יישב ליד אשתו, ליד הילדה שלו. הוא ילווה את הבת שלו מחר לחופה, אני את הבת שלי לא אראה יותר. הוא יישב ליד הבת שלו, אני לא. זה לא רק הוא, אני אומר את השם שלו, אבל כולם ומניתי לך אותם. אני הולך מלמעלה עד למטה. הילדות האלה התריעו ואמרו וסיפרו ולא התייחסו אליהן".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM