ידיעה שעלתה לכותרות חשפה כי בישראל העריכו שבקרוב תועבר הצעה לשחרור כל החטופים תמורת כל האסירים הביטחוניים והפסקת הלחימה ברצועת עזה לצמיתות. בתגובה, הבהירו גורמים בכירים שהצעה כזו תידחה. רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד, התייחס היום (רביעי) לדברים בראיון לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm. 

סינוואר מכיר את ישראל מצוין, אבל הוא לא לקח בחשבון דבר אחד
אב של תצפיתנית שנרצחה בשבת השחורה זועם: הסיפור הבלתי נתפס שסיפרה לנו

"הדרך האמיתית להחזיר את החטופים שלנו הביתה היא למוטט את חמאס", אמר. "אם לא נלך דרך השביל הזה, אנחנו צפויים לסרט ארוך מאוד של מניפולציות וכאבים, ואנחנו צפויים לכך שלא נוכל לחזור לעוטף עזה. לא נוכל להמשיך לחיות בארץ ישראל, כשבצד השני של הגבול יש חמאס. לא אחרי ה־7 באוקטובר. מטרת מיטוט חמאס איכשהו התמוססה בתוך שחרור החטופים. עם כל הכאבים ועם כל הרצון שלנו לפתור בעיות עכשיו, צריך להסתכל ולראות איך פותרים את הבעיות באופן יסודי. הדרך לעשות זאת היא מיטוט חמאס. זה לא הולך להיות פשוט". 

"אין מצב שאנחנו נמשיך להילחם ויתנהל משא ומתן", הוסיף, "חמאס לא מבקש לשחרר אסירים, זה לא מה שבאמת מעניין אותו, אלא שרידותו. ושרידותו אלו הפסקות האש. אם ניכנס לתהליך ארוך של הפסקות אש, אנחנו לא חוזרים ללחימה וחמאס נשאר. ואם מישהו דמיין שהבאנו את חמאס על ברכיו, הוא טועה. חמאס חזק, רוב כוחו איתו, הצלחנו לפגוע בו חזק אבל הפגיעה הזו עדיין לא קרובה לפגיעה אנושה. כדי להגיע בסוף לשחרור כל החטופים תהיה רק דרך אחת, משא ומתן לא יהיה פה - המו"מ יהיה על המשך חיינו בצל חמאס. אנחנו צריכים לקבל הכרעה שאנחנו רוצים להמשיך להתקיים בארץ ישראל, ואם אם אנחנו רוצים להמשיך להתקיים בארץ ישראל, אנחנו חייבים להפסיק את קיומו של חמאס. כדי לעשות את זה, אנו חייבים לחזור ללחימה".

בסיום דבריו, הדגיש איגרא, ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד לשעבר: "המלכודת הזו שחמאס שם לפתחנו, שבונה על הסנטימנט הציבורי של המדינה, מושכת אותנו לכיוון ניצחונו, לתבוסתנו. האם החטופים ישוחררו ברגע שחמאס יפורק? בהחלט, תסתכלו על צבאות אחרים. בכל אחת מהמלחמות היו שבויים, פה הם חטופים, וברגע שניצחו את האויב הוא התפרק והם השתחררו. מבחינתו של סינוואר, הוא יכול להישאר שם מתחת לאדמה עד היום שבו יהרגו אותו, והמטרה שלו היא אחת - השמדת העם היהודי היושב בציון. במחיר האלטרנטיבי, חמאס מתארגן להמשך הלחימה שלנו. אתם יודעים מה יהיה מחיר הדמים של ההתארגנות הזו? אנו לא יודעים". 

על עסקת החטופים, אמר: "אני הייתי נגד העיתוי, אני מאוד בעד סיטואציות בהן אנו משחררים חטופים, מאוד חשוב לנו, ואין לב בישראל שלא מחובר אליהם. אבל העיתוי היה מוקדם מדי, לא הגענו למצב בו חמאס הרגיש את נחת זרוענו. יש לנו הישגים נדל"ניים וצבאיים, אבל לא כאלה שחמאס הפסיק לעשות עלינו מניפולציות. תראו את השחרור בהן הוא משחרר חטופים. חמאס מראה לנו וגם לשכונה שהוא שם ושמבחינתו הוא מנצח. יש הישג דרמטי, אבל הוא עדיין לא כזה שממוטט את חמאס. חמאס יישאר כרעיון, הוא לא יכול להישאר כישות. אם אנו רוצים שיחזרו לעוטף עזה וגם לעוטף יבנה, אנחנו חייבים לחסל את הישות הזו. באמצע הלב שלנו, ההזדהות שלנו, והתנועה הציבורית שנוצרה בישראל, הסיתה אותנו לדעתי מהדרך, ופגעה בשחרור רוב החטופים. רוב החטופים ישוחררו כתוצאה מלחץ צבאי אמיתי על הנהגת חמאס".